علم و تکنولوژی

تشخیص آلزایمر از روی حرف زدن ممکن شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در حال حاضر هیچ روش قطعی و مطمئنی برای تشخیص ابتلای افراد به آلزایمر وجود ندارد اما فناوری هوش مصنوعی می تواند امکان پی بردن به اینکه آیا افراد در حال مبتلا شدن به این بیماری هستند را فراهم آورد.

26 مهر 1399

انتشار متن کامل کتاب روضه الشهدا با تصحیح حسن ذوالفقاری

به گزارش خبرنگاران همزمان با دهه اول ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، انتشارات علمی و فرهنگی متن کامل کتاب روضة الشهدا اثر حسین واعظ کاشفی را با تصحیح دکتر حسن ذوالفقاری روانه بازار کتاب کرد.

22 مهر 1399

نحوه عملکرد درگاه ملی مجوزهای کسب وکارهای کشور تشریح شد

به گزارش خبرنگاران، سازمان فناوری اطلاعات ایران جزئیات راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کشور که باعث تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار، شفافیت، عدالت و حذف مقررات دست و پاگیر شده است را گفت.

17 مهر 1399

تیک تاک از دولت آمریکا شکایت می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، به گفته منابع مطلع تیک تاک تصمیم دارد روز دوشنبه شکایتی علیه دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت تراکنش با این اپلیکیشن و شرکت مادر آن (بایت دنس) ثبت کند.

16 مهر 1399

راه اندازی سامانه تصمیم برای کنترل و کاهش طلاق

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: سامانه تصمیم با هدف کنترل و کاهش طلاق از طریق افزایش نفوذ خدمات روان شناختی و ارائه خدمات یکپارچه در سراسر کشور، راه اندازی شده است.

15 مهر 1399

آمادگی پژوهشگاه ICT برای همکاری پژوهشی با مرکز ملی فضای مجازی

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه مشترک مدیران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات علمی مشترک برگزار گردید و در این جلسه همکاری میان دو طرف مورد آنالیز نهاده شد.

13 مهر 1399

اعطای تسهیلات به استارت آپهای حوزه اینترنت اشیا

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استارت آپهای حوزه اینترنت اشیا تسهیلات کم بهره قابل تبدیل به بلاعوض تا سقف200 میلیون تومان اعطا می نماید.

22 شهریور 1399

مروری بر قابلیت های مدرن چیپ ست Kirin 810، قلب تپنده Huawei Nova 7i

چیپ ست های سری Kirin هوآوی همیشه بر پایه جدیدترین فناوری ها توسعه پیدا می نمایند. پس از چیپ ست های پرچمدار سری Kirin 9 که عملکرد فوق العاده را به نمایش گذاشتند و همچنین با تجربه سری Kirin 7 که گزینه ای با قیمت مناسب و حفظ عملکرد سطح بالا به حساب می آید، هوآوی توسعه...

19 شهریور 1399

معرفی انواع آجر نما و ویژگی های آن ها

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در معماری به آن توجه ویژه ای می گردد، چگونگی ساخت نما می باشد. این فرآیند تاثیرگذاری زیادی در زیبایی شناسی محیط اطراف دارد. آن چه که در اجرای طراحی نما حائز اهمیت می باشد، انتخاب مصالح مناسب است. آجر نما نمونه ای از مصالح ساختمانی...

16 شهریور 1399

پلاسمای بهبودیافتگان کرونا چطور بیماران بدحال را درمان می نماید؟

خبرنگاران/البرز یک متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص پلاسما درمانی گفت: طبق پژوهش های صورت گرفته پلاسما درمانی روشی موثر در درمان بیمارن بدحال کرونایی است.

10 شهریور 1399

آمادگی برای واگذاری بخشی از فعالیت های گمرک به بخش خصوصی

اعضای شورای گفت وگو تازه ترین نشست شورای را به آنالیز شرایط ساماندهی مرزهای صادراتی و مبادلات مرزی اختصاص دادند. در این رابطه گمرک ایران گزارشی از اقدامات خود برای تقویت فعالیت های این سازمان ارائه داد. به اعتقاد بخش خصوصی نبود مدیریت واحد در گمرکات...

6 شهریور 1399

ارتقاء جایگاه فصلنامه علم و مهندسی مواد ایران در سامانه اسکوپوس

بر اساس گزارش سامانه SJR، فصلنامه علم و مهندسی مواد ایران دانشگاه علم و صنعت ایران پیروز به کسب رتبه Q2 در شاخه مهندسی شد.

1 شهریور 1399

رسمیت بخشیدن به فعالیت 400 هزار ماینر، دولت فردا تصمیم می گیرد

فرهاد بیات در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: یکی از تحولاتی که در عرصه فناوری رخ داد، پدیده ای به نام رمزارز بود که ظرفیت بسیار خوبی را برای کشور می توانست فراهم کند زیرا یکی از مشکلاتی که ما در زمینه تجارت بین الملل بدلیل محدودیت ها و تحریم های بانکی با...

29 مرداد 1399

زنوزی: دنبال این نیستیم که چه تیمی قهرمان شود، سازمان بازنشستگی از میدان فاطمی به خیابان سئول نقل مکان کرده!

مالک باشگاه تراکتور گفت: ما فقط خواهان این هستیم که پروتکل های فیفا رعایت شود، در این صورت ما حرف دیگری نداریم و در خدمت تان هستیم.

11 مرداد 1399

انتصاب سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان

کامران کلانی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان شد.

8 مرداد 1399

تاریخ و نحوه برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته اعلام شد

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه برگزاری آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo:E-A2020) منتشر شد.

6 مرداد 1399

معاون سرکرده داعش کشته شد

فارس نوشت:یگان مبارزه با تروریسم عراق امروز (سه شنبه) از کشته شدن معتز نومان عبد نایف نجم الجبوری (معروف به حجی تیسیر) که سِمت خودخوانده والی عراق و معاون سرکرده داعش در امور ولایات را بر عهده دارد، خبر داد.

5 مرداد 1399

خودداری از گیاهخواری مطلق ، بدن به گوشت هم احتیاج دارد

شاید در اطراف خود فردی را بشناسیم که وگان است یا همان گیاهخوار. او با رژیم خاصی را برای خود در نظر گرفته و بر اساس پایبندی به این رژیم هرگز لب به گوشت نمی زند. آیا چنین رویه ای درست است؟

2 مرداد 1399

دلایل کنسلی در پروازها

کنسلی در پرواز چه زمانی اتفاق می افتد؟کنسلی در پرواز یکی از بدترین مواردی است که هنگام سفر ممکن است برای هر مسافری اتفاق بیفتد. البته کنسلی در پرواز همواره اتفاق نمی افتد اما آگاهی از قوانین کنسلی در پرواز می تواند به شما یاری کند تا هنگام کنسلی در پرواز...

2 مرداد 1399

مصرف مواد مخدر بر کنش های مغز در زمان رانندگی تاثیر می گذارد

به گزارش خبرنگاران، دکتر زهرا طبیبی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و مجری طرح پژوهشی ادراک خطر و توجه دیداری افراد مبتلا به مصرف مواد مخدر از طریق ردیابی چشمی خطر در شبیه ساز رانندگی گفت: این طرح پژوهشی که با همکاری و مشارکت پنج محقق دانشگاهی انجام...

1 مرداد 1399
تعداد: (96)