صنایع دستی

ثبت ملی 24 اثر غیرمنقول از 6 استان، 30 اثر واجد ارزش فرهنگی تاریخی شناخته شد

مدیرکل دفتر ثبت آثار گفت: 24 اثر تاریخی فرهنگی از استان های خراسان رضوی، اردبیل، همدان، قم، اصفهان و مازندران ثبت ملی شد.

12 مهر 1399

994 سکه تاریخی در زنجان سامان دهی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از ثبت تعداد 994 قلم سکه متعلق به دوره قاجاریه در سامانه جام اطلاع داد.

10 مرداد 1399

جزئیات پرداخت یاری 200 تا 600 هزار تومانی و وام یک تا دو میلیونی

خبرنگاران: با نهایی شدن بسته حمایتی دولت 10 گروه برای دریافت وام یک تا دو میلیونی شناسایی شدند که بدون احتیاج به حضور در بانک ها این مبالغ به آنها پرداخت خواهد شد. در عین حال که یاری بین 200 تا 600 هزار تومانی نیز برای سه میلیون خانوار با حداقل درآمد...

14 اردیبهشت 1399

7 اولویت یونیمای ایران اعلام شد

نخستین گردهمایی مدیران دفاتر استانی یونیمای ایران با صدور بیانیه ­ای در شهر سنندج به کار خود خاتمه داد.

26 فروردین 1399

خراسان رضوی گوی سبقت را از سایر استان ها ربود

خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با 291 طرح و پروژه گردشگری در حال ساخت، گوی سبقت را از سایر استان های کشور در این زمینه ربوده است.

25 فروردین 1399

تکذیب اخبار منتشر شده پیرامون کشف محل باستانی در فاروق

خبرنگاران/فارس مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس اخبار منتشر شده در فضای مجازی پیرامون کشف محلی باستانی مشابه تخت جمشید در روستای فاروق را تکذیب کرد و طرح چنین مباحثی را نیازمند مسائل کارشناسی دانست.

25 فروردین 1399

مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی پابرجاست

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دست و گردشگری گفت: به وسیله رایزنی با تأمین اجتماعی مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی را پیگیری می کنم.

18 فروردین 1399

تور آشناسازی بندرعباس برای اینفلوئنسرها و برگزار گشت

معاون گردشگری هرمزگان گفت: در راستای شناساندن و معرفی استان و جذب 10 میلیون گردشگر، این اداره کل با همکاری فعالان گردشگری اقدام به برگزاری تور آشناسازی برای 30 نفر از اینفلوئنسرهای فضای مجازی، بلاگرها، تورگردانان و راهنمایان گردشگری سراسر کشور...

19 بهمن 1398

هویت خفته به همدان بازمی شود؟

همدان با داشتن پیشینه تاریخی چند هزار ساله و در صندلی یکی از کهن ترین شهرهای ایران دارای بافت های تاریخی فراوانی بوده که متأسفانه حجم زیادی از آن در طول قرن ها از بین رفته یا دست خوش آسیب شده اما هنوز هم می توان ردپای تاریخ را دید.

26 دی 1398

بازدید مدیران پایگاه های میراث جهانی از محوطه چغازنبیل و هفت تپه

مدیرکل امور پایگاههای میراث جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه مدرسان و کارشناسان یونسکو و نیز جمعی از مدیران پایگاه های میراث جهانی، از محوطه چغازنبیل و هفتتپه بازدید کردند.

11 دی 1398

شهر جنجالی این روزهای کشور را بشناسید

لردگان در چهارمحال و بختیاری که این روزها به واسطه آلوده شدن روستاییانش به ویروس اچ آی وی در صدر اخبار قرار گرفته است یکی از مناطق زیبای رشته کوه زاگرس است.

20 آبان 1398

اعلام میزان خسارت های واردشده به آثار تاریخی ایلام به مدیریت بحران، آغاز مرمت پیش از اختصاص بودجه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: میزان خسارت های واردشده به آثار تاریخی ایلام به مدیریت بحران استان ارسال شد.

7 مهر 1398

ایده شهر گردشگر نقطه عطفی در کارنامه گردشگری کشور است

رئیس انجمن پویش ملی گردشگری ایران با مثبت ارزیابی کردن عملکرد یک ساله معاونت گردشگری گفت: این معاونت در یک سال گذشته تعامل بسیار خوبی با فعالان بخش خصوصی داشته است.

30 شهریور 1398

رویدادهای گردشگری هیجانی در خلخال مورد حمایت قرار می گیرند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال گفت: رویدادهای گردشگری ورزشی و هیجانی در این شهرستان مورد حمایت است.

29 شهریور 1398

آغاز پژوهش های باستان شناسی در محوطه تاریخی توی در اسفراین

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از آغاز پژوهش های باستان شناسی در محوطه تاریخی توی اسفراین خبر داد.

26 شهریور 1398

بهره برداری از بخش هایی از باغ شاهزاده ماهان به بخش خصوصی واگذار می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: طبق روال سال های گذشته بهره برداری بخش هایی از باغ شاهزاده ماهان به مدت یک سال به وسیله مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار می گردد.

25 شهریور 1398

آنالیز مسائل و مسائل فعالان صنایع دستی اردکان در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان

مسائل و مسائل هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی شهرستان اردکان در نشست راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی این شهرستان با حضور معاون صنایع دستی استان و جمعی از مسئولین اردکان مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

24 شهریور 1398

طرح مرمت و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد مشخص تکلیف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به مشخص تکلیف طرح مرمت و مقاوم سازی مجموعه عمارت مفخم، گفت: این طرح در کمیته فنی مربوطه تصویب شده است.

24 شهریور 1398

حسینیه سیدرضی قزوین سامان دهی و مرمت می گردد

در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی فرهنگی بنای تاریخی حسینیه سیدرضی توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین مرمت می گردد.

22 شهریور 1398

کاهش 25 درصدی جرایم مرتبط با میراث فرهنگی در آذربایجان غربی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: با فعال سازی مشارکت های اجتماعی و مردمی آمار جرایم حوزه میراث فرهنگی در نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 25 درصدی روبرو بوده است.

21 شهریور 1398
تعداد: (25)