خراسان رضوی گوی سبقت را از سایر استان ها ربود

به گزارش مجله عینک آفتابی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با 291 طرح و پروژه گردشگری در حال ساخت، گوی سبقت را از سایر استان های کشور در این زمینه ربوده است.

خراسان رضوی گوی سبقت را از سایر استان ها ربود

حسن زمانی در گفت وگو با مجله عینک آفتابی، اظهار کرد: پس از خراسان رضوی استان مازندران با 170 پروژه و تهران با 38 پروژه گردشگری در حال ساخت در رتبه های بعد از مشهد قرار گرفتند، بنابراین خراسان رضوی با تفاوت بسیار معناداری از سایر استان ها جلو است. البته این تفاوت نباید منجر به کم کاری و تعلل در سایر دستگاه ها گردد.

مدیر سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یادآور شد: سرمایه گذاری های به اتمام رسیده در حوزه گردشگری 88 هزار و 245 میلیارد ریال است که این رقم با احتساب 291 پروژه در حال احداث به 180 هزار و 320 میلیارد ریال خواهد رسید.

زمانی اضافه کرد: در حوزه گردشگری و به طور خاص مشهد باتوجه به برخورداری از 20 مرکز درمانی در این زمینه و بهره گیری از امکانات و تجهیزات مدرن خدمات پزشکی سالانه پذیرای تعداد کثیری از بیماران عربی حوزه خلیج فارس، عراق و افغانستان است که از این حیث درآمد ارزی قابل توجه ای به سوی مشهد جلب می گردد.

مدیر سرمایه گذاری و طرح های سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط موجود ملاحظه می گردد با وجود مسائل و گرفتاری هایی که به طور کلی اقتصاد کشور به آن مبتلا است سرمایه گذاری در بخش های گردشگری و زیارتی خراسان رضوی، سرمایه گذاری در بخش های خراسان رضوی و مشهد در شرایط مناسبی قرار دارند و با بهبود فضای بین الملل حجم قابل توجه ای سرمایه گذار برای استان جذب می گردد .

وی مطرح کرد: 17 روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری و برنامه ریزی برای 38 روستا برای توسعه قابلیت های گردشگری از دیگر ظرفیت های گردشگری استان به شمار می رود. از مجموع 292 رشته صنایع دستی کشور 70 رشته در خراسان رضوی فعال است. از این تعداد 22 رشته بومی و مزیت دار استانی هستند که رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در نیشابور، سنگ تراشی و حکاکی روی سنگ در مشهد و سفالگری گناباد از هنرهای اصیل و مهم این استان است و سهم قابل توجه ای در اشتغال زایی و صادرات صنایع دستی دارد.

زمانی با بیان این که آمار زائران و گردشگران به استان نشان دهنده حجم بالای تقاضا و وجود بازار بسیار مناسب برای شرکت های داخلی و خارجی در زمینه های مختلف است، اضافه کرد: فعالیت 20 ایرلاین داخلی و خارجی و اختصاص بیش از 60 درصد ناوگان ریلی داخلی به کشور گواه این ادعاست.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خراسان رضوی گوی سبقت را از سایر استان ها ربود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی گوی سبقت را از سایر استان ها ربود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید