7 اولویت یونیمای ایران اعلام شد

به گزارش مجله عینک آفتابی، نخستین گردهمایی مدیران دفاتر استانی یونیمای ایران با صدور بیانیه ­ای در شهر سنندج به کار خود خاتمه داد.

7 اولویت یونیمای ایران اعلام شد

به گزارش مجله عینک آفتابی، در نخستین گردهمایی مدیران دفاتر استانی یونیمای ایران، هیئت مدیره، مسئولین کمیته ها و مدیران دفاتر استانی مبارک یونیما، با برگزاری سه نشست تخصصی، علاوه بر ارائه گزارش عملکرد، به گفتگو و تجربه، آنالیز موانع و مسائل و تبیین برنامه های آینده پرداخته و بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه که 25 آذر ماه در سرانجام گردهمایی قرائت شد،بدین توضیح است:

اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی یونیما (Union Internationale de la Marionnette) UNIMA سازمان غیر دولتی بین المللی است که اشخاصی را که به توسعه هنر عروسکی یاری می نمایند با هدف استفاده از این هنر در راستای ارزش­ های انسانی مانند صلح و تفاهم متقابل بین مردم، صرف نظر از نژاد و گرایشهای مذهبی یا سیاسی و تفاوتهای فرهنگی و با احترام به حقوق بنیادین بشر، به گونه تعریف شده در اعلامیه دنیای حقوق بشر سازمان ملل متحد مورخ 10 دسامبر 1948 میلادی (19 آذر ماه 1327 هجری شمسی) از سراسر دنیا گردهم می آورد.

در نخستین گردهمایی مدیران دفاتر استانی مبارک یونیما -مرکز اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی در ایران، هیئت مدیره، مسئولین کمیته­ ها و مدیران دفاتر استانی مبارک یونیما، با برگزاری سه نشست تخصصی، علاوه بر ارائه گزارش عملکرد، به گفتگو و تجربه، آنالیز موانع و مسائل و تبیین برنامه ­های آینده پرداختند.

در این گردهمایی، مطرح شد که در کشور ایران این استعداد وجود دارد تا تئاتر عروسکی به عنوان یکی از مهمترین و مؤثرترین هنرها نقش ایفا کند.

دفاتر استانی مبارک یونیما در جهت تحقق اهداف یونیما مندرج در اساسنامه و گسترش کمی و کیفی تئاتر عروسکی در سراسر کشور، با اولویت موارد زیر تلاش خواهند کرد:

تلاش در جهت اجرای عمومی نمایش­های عروسکی با توجه به کثرت آثار فراوری شده

تلاش در جهت اجرای نمایش­های عروسکی در روستاها و مناطق محروم

تلاش در جهت اجرای تئاتر عروسکی برای نهادها، سازمان­ها و ارگان­های دولتی و غیر دولتی (به ویژه آموزش و پرورش)

تلاش در جهت کارآفرینی برای هنرمندان به منظور ایجاد اندیشه فرهنگی-هنری و وجد، شعف اجتماعی

تلاش در جهت پژوهش، گردآوری، احیاء، بازسازی و فراوری عروسک و گردآوری اسناد به منظور تأسیس موزه، نمایشگاه، کتابخانه و آرشیو ثابت و سیار در جهت حفظ میراث عروسکی اقوام ایرانی

تلاش در جهت طراحی، تألیف و انتشار منابع تخصصی مورد احتیاج تئاتر عروسکی به فارسی و سایر زبان­ها

همکاری در جهت تأسیس مراکز ملی یونیما در کشورهای همجوار با اولویت عراق و افغانستان براساس تفاهم نامه فی مابین

این بیانیه در تاریخ 24 آذر ماه 95 و با حضور هیئت مدیره مبارک یونیما و مدیران و نمایندگان دفاتر استانی آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کردستان، کرمان، کرمان جنوبی، کرمانشاه، گیلان، قزوین، قم و همدان، تنظیم و به تأیید حاضران رسید.

بنا بر این گزارش، نسخه­ ای از این بیانیه به منظور درج در مستندات یونیمای دنیای به کمیته اجرایی این اتحادیه، نسخه­ ای از آن به منظور بهره برداری به دفاتر استانی مبارک یونیما و نسخه­ ای دیگر به منظور اطلاع و همکاری به مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ارسال خواهد شد.

همچنین دفتر مبارک یونیما مسئولیت هماهنگی­های داخلی و بین المللی مفاد مندرج در این بیانیه را بر عهده خواهد داشت.

نخستین گردهمایی مدیران دفاتر استانی مبارک یونیما - مرکز اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی در ایران- با حمایت استانداری کردستان و فرمانداری سنندج، به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان و با همکاری حوزه هنری استان کردستان و شهرداری سنندج، از 22 تا 25 آذرماه 1395 در شهر سنندج برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "7 اولویت یونیمای ایران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اولویت یونیمای ایران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید