سلامتی و پزشکی

تشخیص آلزایمر از روی حرف زدن ممکن شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در حال حاضر هیچ روش قطعی و مطمئنی برای تشخیص ابتلای افراد به آلزایمر وجود ندارد اما فناوری هوش مصنوعی می تواند امکان پی بردن به اینکه آیا افراد در حال مبتلا شدن به این بیماری هستند را فراهم آورد.

26 مهر 1399

افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان

وزیر رفاه از افزایش حدود 90 درصدی حقوق بازنشستگان پس از متناسب سازی حقوق اطلاع داد و گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند از تسهیلات 5میلیون تومانی بدون ضامن برخوردار شوند.

25 مهر 1399

جوانسازی و پاکسازی صورت با روغن آرگان

سیمرغ/ روغن آرگان یکی از روغن های مفید و پر خاصیت برای پوست صورت است. از خواص مهم این روغن می توانی به لایه برداری پوست صورت، جوان سازی پوست صورت، درمان جوش و آکنه، درمان ترک بارداری و ... اشاره نمود. با ما همراه شوید تا شما را با خواص کامل این روغن برای پوست...

16 مهر 1399

راه اندازی سامانه تصمیم برای کنترل و کاهش طلاق

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: سامانه تصمیم با هدف کنترل و کاهش طلاق از طریق افزایش نفوذ خدمات روان شناختی و ارائه خدمات یکپارچه در سراسر کشور، راه اندازی شده است.

15 مهر 1399

22 کشته درپی بارش باران شدید در کره شمالی

باران سیل آسا در کره شمالی منجر به کشته شدن 22 نفر و زیر آب رفتن تعداد زیادی از منازل شده است.

12 مهر 1399

آیا مصرف روزانه آسپرین سودمند است؟

همشهری آنلاین/ آسپرین می تواند با تاثیر بر پلاکت های خون میزان لخته شدن خون را کاهش دهد و به این ترتیب از حمله های قلبی و سکته های مغزی ناشی از انسداد عروق جلوگیری کند.

11 مهر 1399

تغذیه زنان باردار در دوران کرونا، نقش آنتی اکسیدان ها

استادیار گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: زنان باردار باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.

10 مهر 1399

سندرز: ترامپ به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات است

به گزارش خبرنگاران، سناتور ایالت ورمونت آمریکا به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه رای گیری پستی در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور واکنش نشان داد.

10 مهر 1399

اعتراض واشنگتن به تعویق انتخابات هنگ گنک یک روز پس از درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات آمریکا

کاخ سفید یک روز بعد از درخواست رئیس جمهور آمریکا برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور، با اتخاذ موضعی مداخله جویانه تعویق انتخابات در هنگ کنگ به دلیل بحران کرونا را محکوم کرد.

4 مهر 1399

کرونا به وسیله بلع منتقل می گردد؟

گذر کرونا از معده و رسیدن آن به روده نکته مهمی است و مواد غذایی آلوده می تواند ویروس را از راه دهانی منتقل کند.

21 شهریور 1399

پلاسمای بهبودیافتگان کرونا چطور بیماران بدحال را درمان می نماید؟

خبرنگاران/البرز یک متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص پلاسما درمانی گفت: طبق پژوهش های صورت گرفته پلاسما درمانی روشی موثر در درمان بیمارن بدحال کرونایی است.

10 شهریور 1399

خبری امیدوارکننده؛ ژنوم ویروس کرونا به سرعت تغییر نمی کند!

محققان ژنتیک معتقدند ژنوم ویروس کرونا به سرعت تغییر نمی کند، خبری که باعث امیدواری سازندگان واکسن شده است.

6 شهریور 1399

توضیحات وزیر بهداشت درباره هزینه آزمایش و واکسن کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در مواردی که ما تشخیص بدهیم ضروری است یک نفر تست کرونا بدهد، هزینه رایگان خواهد بود، اما کسانی که خودشان علاقه دارند تست بدهند طبق تعرفه باید هزینه را بپردازند.

2 شهریور 1399

مرز خسروی دوشنبه دوم تیرماه باز می گردد

فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی از دوشنبه دوم تیر برای تردد انفرادی مسافران باز می گردد.

30 مرداد 1399

رسمیت بخشیدن به فعالیت 400 هزار ماینر، دولت فردا تصمیم می گیرد

فرهاد بیات در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: یکی از تحولاتی که در عرصه فناوری رخ داد، پدیده ای به نام رمزارز بود که ظرفیت بسیار خوبی را برای کشور می توانست فراهم کند زیرا یکی از مشکلاتی که ما در زمینه تجارت بین الملل بدلیل محدودیت ها و تحریم های بانکی با...

29 مرداد 1399

خبرنگاران نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در لامرد به بهره برداری رسید

شیراز -خبرنگاران - نخستین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان لامرد استان فارس به بهره برداری رسید.

23 مرداد 1399

خجالت کشیدن برای ترامپ مفهومی ندارد ، تحریم های کنگره را باید جدی گرفت

استاد ممتاز علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوبی گفت: ریشه نژادپرستی در آمریکا قوی و سابقه تاریخی دارد و چندین نسل طول خواهد کشید که ویروس نژادپرستی نابود گردد. ویروس نژادپرستی مانند ویروس کرونا است یعنی مقابله با آن آسان نخواهد بود و حتی این ویروس ممکن...

22 مرداد 1399

هواپیمای حامل کمکهای پزشکی ایران به ونزوئلا رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هواپیمای حامل کمک های پزشکی ایران به ونزوئلا که بیشتر حاوی کیت های تشخیص ویروس کرونا می شود در فرودگاه کاراکاس به زمین نشست.

22 مرداد 1399

خسارت متروی تهران از بیماری کرونا 200 میلیارد است

علی امام درباره کرونا و طرح ترافیک گفت: تا آخر خردادماه خساراتی که متوجه متروی تهران به خاطر شرایط بیماری کرونا شده، 200 میلیارد بوده است.

20 مرداد 1399

یک کشور در دنیا کرونا را ریشه کن کرد

ویروس کرونا همچنان در کشورها در سراسر دنیا درحال انتشار است، اما یک کشور می تواند بگوید عملا کرونا را ریشه کن نموده است.

16 مرداد 1399
تعداد: (152)