مرز خسروی دوشنبه دوم تیرماه باز می گردد

به گزارش مجله عینک آفتابی، فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی از دوشنبه دوم تیر برای تردد انفرادی مسافران باز می گردد.

مرز خسروی دوشنبه دوم تیرماه باز می گردد

به گزارش مجله عینک آفتابی به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار یک شنبه اول تیر اضافه کرد: مرز خسروی به دلیل شیوع بیماری کرونا از سوی طرف عراقی بسته شده بود که با توافق های اجرا شده از فردا باز هم تردد انفرادی مسافر از این مرز از سرگرفته می گردد.

وی اظهار کرد: فعالیت های تجاری و صادرات از این مرز رسمی همچنان ممنوع است و بازگشایی شامل فعالیت های تجاری نمی گردد.

فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون مرز خسروی برای تردد انفرادی زائران کاملا آماده است و دستگاه های مستقر در مرز آماده خدمات رسانی به مسافران هستند و تردد مسافر نیز از این مرز با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی انجام می گردد.

مرز خسروی نزدیک ترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی شروع شد و در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان واقع شده است که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مرز خسروی دوشنبه دوم تیرماه باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز خسروی دوشنبه دوم تیرماه باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید