کتاب

تشخیص آلزایمر از روی حرف زدن ممکن شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در حال حاضر هیچ روش قطعی و مطمئنی برای تشخیص ابتلای افراد به آلزایمر وجود ندارد اما فناوری هوش مصنوعی می تواند امکان پی بردن به اینکه آیا افراد در حال مبتلا شدن به این بیماری هستند را فراهم آورد.

26 مهر 1399

انتشار متن کامل کتاب روضه الشهدا با تصحیح حسن ذوالفقاری

به گزارش خبرنگاران همزمان با دهه اول ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، انتشارات علمی و فرهنگی متن کامل کتاب روضة الشهدا اثر حسین واعظ کاشفی را با تصحیح دکتر حسن ذوالفقاری روانه بازار کتاب کرد.

22 مهر 1399

اعلام زمان برگزاری هشتمین دوسالانه مجسمه سازی

انجمن مجسمه سازان تهران در صفحه اینستاگرام خود بیانیه جدیدی را درباره برگزاری هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران منتشر کرد.

20 مهر 1399

سرقت های علنی که برای کسی مهم نیست!

یک پژوهشگر با اشاره به سرقت ادبی در فضای آکادمیک می گوید: بارها و بارها می بینیم که افراد مقاله ها و خاتمه نامه ها را کاملا علنی دوباره به نام خودشان چاپ می نمایند. یک نفر باید متولی این امور باشد؛ به نظر می آید این اصلا برای کسی مهم نیست.

14 مهر 1399

اعلام نتایج دومین فراخوان جشنواره داستان کوتاه

به گزارش خبرنگاران ؛ انتشارات نظام الملک نتایج دومین فراخوان جشنواره داستان کوتاه خود را باعنوان قرنطینگی بیان کرد.

25 شهریور 1399

خبرنگاران بکار گیری پلیس زندان های آمریکا برای سرکوب اعتراضات مردمی

تهران- خبرنگاران- به اعتراف گارد ملی آمریکا، برای کنترل و متفرق کردن اعتراضات مردمی در این کشور از پلیس زندان ها استفاده شده است.

18 مرداد 1399

با اینستاگرام احساس باسوادی می کنند

امروز، روز دنیای اقیانوس است. کشور ما به واسطه دریای عمان و خلیج فارس به اقیانوس هند دسترسی دارد. این روزها صحبت درباره آلودگی اقیانوس ها و این که این حیات قدیمی دنیا در معرض نابودی است، بیشتر مورد توجه است تا زیبایی ها و اکوسیستم اقیانوس ها؛ چرا که بخش...

17 مرداد 1399

گاردین: غرب برای هیولای داعش آماده نیست

حملات اخیر گروه تروریستی داعش نشان می دهند این گروه به رغم از دست دادن به اصطلاح خلافت خود و رهبرانش مجدداً شروع به بازیابی خود در ضمنً عدم وجود یک اتحاد بین المللی برای برخورد با آن کرده است؛ اتفاقی که مهارش آسان نیست.

7 مرداد 1399

بورتون روز، نفرولوژیستی که دنیا پزشکی مدیون اوست

به گزارش خبرنگاران چند روز پیش یعنی در بیست وچهارم ماه آوریل میلادی برابر با پنجم اردیبهشت، خبر درگذشت پزشکی بر اثر ابتلا به کرونا در اغلب رسانه های علمی و تخصصی دنیا منتشر شد که می توان گفت امروزه پیشرفت علم و اطلاعات پزشکی مدیون اوست.

9 تیر 1399

خواجوی: مسابقات لیگ برتر باید تعطیل شود، مذاکره با تیم باشگاهی دیگر حرفه ای نیست

دروازه بان تیم ملی و وچان کردستان با تعطیلی لیگ برتر فوتبال بانوان موافق است و می گوید: اگر مسابقات لیگ ادامه یابد به دلیل دوری بازیکنان از شرایط مسابقه ای به سطح و کیفیت بازی ها آسیب می زند.

26 خرداد 1399

خبرنگاران پتانسیل های فرهنگی اورامانات در قالب کتاب معرفی گردد

کرمانشاه - خبرنگاران- یک مدرس دانشگاه در منطقه اورامانات معتقد است که کتاب یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه ای محسوب می گردد، از این رو به مسوولان پیشنهاد داد که از مولفان برای چاپ کتاب در این زمینه حمایت نمایند....

16 خرداد 1399

چگونـه کـم هزینـه تر سفـر کنیـم؟

خبرنگاران : تعطیلات خانواده ها مزه سفر می دهد،... اما مسافرت پول می خواهد و نمی توان منکر مخارج سفر شد، خصوصا اگر در زمان تعطیلات قصد سفر داشته باشیم که متاسفانه همه چیز گران تر می شود ...

13 فروردین 1399

اکران اولین امضا برای رعنا از چهارشنبه

قرارداد اکران فیلم سینمایی اولین امضا برای رعنا در گروه فرهنگ به ثبت رسیده و این فیلم از روز چهارشنبه روی پرده می رود.

6 اسفند 1398

فال روزانه 18، 09، 1398

فال روزانه دوشنبه 18 آذر 1398چند کلمه برای آنهایی که امروز تولدشان استسالروز تولدتان را تبریک می گوییم، در طول مدتی که عمر کرده اید از چیزی در زندگی تان ناراحت هستید و تاکنون نتوانسته اید آن را تغییر دهید. در همین ابتدای سال تولدتان این نوید را به شما می...

4 بهمن 1398

کتاب هایی که به جنگ نژادپرستی رفته اند

روزنامه فرهیختگان - عاطفه جعفری: اشاره رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی ها کافی بود تا کتاب ریشه ها به جمع رمان های خارجی پرفروش بیاید. کتاب ریشه ها، سرگذشت اجداد مولف آن (نیای هفتم الکس هیلی) است که از شخصی به نام کوتا کینته شروع می گردد.

3 دی 1398

آب رسانی بنیاد برکت به 627 روستا در 17 استان کشور

بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به منظور برطرف مسائل دسترسی روستا ها به آب، کار آب رسانی به 627 روستا در 17 استان کشور را به سرانجام رسانده یا در دست اقدام دارد.

17 آذر 1398

گفت وگو با گلاره عباسی، مؤسس سینمای نابینایان در ایران

روزنامه همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: به مناسبت روز عصای سفید سراغ گلاره عباسی رفته ایم که سینمای ویژه نابینایان را راه اندازی نموده است.

14 آذر 1398

چاپ کتاب شیر دربان اکباتان

کتاب شیردربان اکباتان نوشته خلیل الله بیک محمدی و رضا رضالو از مجموعه آثار دانشنامه استان همدان به چاپ رسید.

4 آذر 1398

سهراب سپهری مولوی شعر نو

بااستاد قدمعلی سرّامی، استادادبیات فارسی، مترجم، شاعروپژوهشگربرجسته که روزگارجوانی اش دردوستی باشاعرانی مثل سهراب سپهری گذشته وعمری را در راه تألیف و تحقیق گذرانده است، به مناسبت سالروز تولدسهراب سپهری درباره شعراین چهره مؤثر گفت وگو نموده ایم....

22 آبان 1398

نامزدهای شورای کتاب کودک برای جایزه لیندگرن

نامزدهای شورای کتاب کودک برای جایزه یادبود آسترید لیندگرن (آلما) 2020 مشخص شدند.

20 مهر 1398
تعداد: (25)