نامزدهای شورای کتاب کودک برای جایزه لیندگرن

به گزارش مجله عینک آفتابی، نامزدهای شورای کتاب کودک برای جایزه یادبود آسترید لیندگرن (آلما) 2020 مشخص شدند.

نامزدهای شورای کتاب کودک برای جایزه لیندگرن

به گزارش مجله عینک آفتابی، شورای کتاب کودک برای سومین دور پیاپی فرهاد حسن زاده را در بخش نویسندگان و فرشید شفیعی را در بخش تصویرگران، همچنین طرح با من بخوان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها را برای دومین بار در بخش ترویج خواندن، برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن (آلما 2020) معرفی کرد.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده مطرح سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان از سال 2002 توسط دولت سوئد بنیان نهاده است. جایزه نقدی آلما به مقدار پنج میلیون کرون سوئد، به عنوان بزرگ ترین و گران ترین جایزه ادبیات بچه ها و نوجوانان در جهان مطرح است.

جایزه آلما یک جایزه ادبی است که نه تنها به نویسندگان و تصویرگران اهدا می شود، بلکه قصه گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات بچه ها و ترویج کتاب خوانی نیز می توانند به آن دست یابند.

این جایزه سالاانه به یک یا بیش از یک هنرمند یا مروج و ... صرف نظر از زبان و ملیت آن ها اعطا می شود. آثار این هنرمندان باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش های انسانی ای باشند که آسترید لیندگرن به آن ها باور داشت.

در حال حاضر، شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار نهادی در ایران هستند که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نامزدهای شورای کتاب کودک برای جایزه لیندگرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای شورای کتاب کودک برای جایزه لیندگرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید