350 میلیون دلار در 90 روز ، بلومبرگ انتخابات آمریکا را می خرد یا می برد؟

به گزارش مجله عینک آفتابی، میلیاردر سرشناس آمریکایی در شش هفته ابتدایی 2020 بیش از 1.6 میلیارد آگهی انتخاباتی برای کاربران فیس بوک منتشر نموده که حدود 70 درصد از 2.4 میلیارد آگهی تبلیغاتی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است.

350 میلیون دلار در 90 روز ، بلومبرگ انتخابات آمریکا را می خرد یا می برد؟

به گزارش مجله عینک آفتابی به نقل از گاردین، مایکل بلومبرگ از نیمه های نوامبر 2019 کارزار تبلیغاتی خود را شروع و تا امروز بیش از 45 میلیون دلار برای دادن آگهی های تبلیغاتی فقط در فیس بوک هزینه نموده است؛ بیش از مجموع تمام هزینه های دیگر نامزدهای دموکرات و البته دانلد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و تنها نامزد حزب جمهوریخواه.

از حدود 2.4 میلیارد مورد (دو میلیارد و 335 میلیون و 638 هزار) آگهی تبلیغاتی در بازه زمانی اول ژانویه تا 18 فوریه، 69 درصد مربوط به اردوگاه تبلیغاتی مایک بلومبرگ بوده است. ترامپ با 12 درصد آگهی ها در رده بعد واقع شده است و برنی سندرز با هفت درصد، تام استیر با پنج درصد، الیزابت وارن با 2.9 درصد، پیت بوتیجیج با 2.6 درصد و جو بایدن با یک درصد به ترتیب پس از شهردار پیشین نیویورک و رئیس جمهوری فعلی آمریکا ایستاده اند.

آگهی های فیس بوک تنها یک بخش از پویش تبلیغاتی بلومبرگ برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 است. این میلیاردر آمریکایی بیش از 250 میلیون دلار برای آگهی های تلویزیونی هزینه نموده و 40 میلیون دلار هم به دادن آگهی به گوگل و یوتیوب اختصاص یافته است. ستاد بلومبرگ سراغ شیوه های تازه آگهی های تبلیغاتی دیجیتال هم رفته و راهی متفاوت از آگهی های مرسوم انتخابات ریاست جمهوری 2016 در پیش گرفته است.

بلومبرگ هفته گذشته در نخستین مناظره نامزدهای حزب دموکرات حضور یافت و شواهد و قرائن حاکی از آن بود که نتوانسته پا به پای نامزدهای پیشتاز توانایی های خود را نشان بدهد. هر چند با پولی که او هزینه می نماید، هوادارانش در توییتر و اینستاگرام فیلم هایی متفاوت از اصل ماجرا منتشر می نمایند تا ثابت نمایند بلومبرگ آنقدرها هم که دیگران می گویند در مناظره ها ناتوان نیست.

62 درصد مخاطب هدف آگهی های تبلیغاتی بلومبرگ در فیس بوک زنان هستند و 38 درصد مردان. در هر حال، انتظار می رود در هفته های آینده نقش حساب های بانکی و پول های بی انتها میلیاردر زن ستیز آمریکایی بیش از پیش در مبارزه های انتخاباتی پررنگ تر گردد. آن وقت باید نشست و منتظر ماند؛ اینکه دلارهای بلومبرگ صرفا برای او در انتخابات زمان می خرد یا می تواند رای مردم آمریکا هم ببرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "350 میلیون دلار در 90 روز ، بلومبرگ انتخابات آمریکا را می خرد یا می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "350 میلیون دلار در 90 روز ، بلومبرگ انتخابات آمریکا را می خرد یا می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید