مهمانپرست: تحریم ظریف، نشانه عجز آمریکایی هاست

به گزارش مجله عینک آفتابی، سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه ایران، تحریم ظریف را اقدامی در راستای مصرف تبلیغات داخلی در آمریکا و خوراک انتخاباتی توصیف کرد و اضافه کرد: این اقدام نشانه عجز آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران است.

مهمانپرست: تحریم ظریف، نشانه عجز آمریکایی هاست

به گزارش مجله عینک آفتابی، رامین مهمانپرست در خصوص اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما با مسئولان کشوری نظیر ایالات متحده روبرو هستیم که در این مقطع زمانی اقداماتی غیر عقلانی انجام داده اند و افکار عمومی جهان نیز چنین اقداماتی را نمی پذیرد.

وی ادامه داد: آمریکا همزمان وزیر خارجه کشورمان را تحریم نموده و متقابلا ادعای مذاکره با جمهوری اسلامی را دارد، در حالی که اگر قرار بر مذاکره می بود، وزیر امور خارجه شخص اول برای این کار شناخته می گردد.

مهمانپرست توضیح داد: اتحادیه اروپا و مقامات این اتحادیه به صورت جداگانه این تحریم را رد نموده اند و هر کشوری در عرصه بین الملل فعالیت دارد، می داند این اقدام نوعی لجبازی است و هیچ منطق و اساس بین المللی ندارد.

این دیپلمات با سابقه کشورمان تحریم ظریف را اقدامی در راستای مصرف تبلیغات داخلی در آمریکا و خوراک انتخاباتی توصیف کرد و اضافه کرد: تیم ترامپ از اینکه در سیاست های خود نسبت به جمهوری اسلامی شکست خورده و طرح های آنها در خصوص خاورمیانه نتیجه نداده، نوعی عکس العمل غیر منطقی نسبت به این مسائل نشان می دهند.

مهمانپرست به رادیو گفت وگو گفت: آمریکا قبل از این تحریم، ادعاهایی را مطرح نموده بود مبنی بر این که به وزیر خارجه کشورمان جهت سفر به نیویورک برای شرکت در نشست های سازمان ملل ویزا نمی دهد. این در حالی است که محل اجلاس های سازمان ملل در آمریکاست ولی این موضوع بدین معنا نیست که مالکیت این نهاد در اختیار ایالات متحده است. اگر آمریکا شایستگی برگزاری چنین اجلاس هایی را ندارد، بایستی محل سازمان ملل را تغییر دهند.

وی ادامه داد: تخیلات مقامات آمریکایی آن ها را با اشتباه روبرو ساخته و تصور می نمایند جمهوری اسلامی نیز همچون کشورهای وابسته، نظرات تهدید آمیز آنها را می پذیرد.

مهمانپرست با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت برای تردد ظریف در مجامع بین المللی اقدامی غیر قانونی است، اضافه کرد: ما با افرادی عاقل در آمریکا روبرو نیستیم و بعید می دانم بیش از این بخواهند خود را مورد تمسخر دیگران قرار دهند ولی هرگونه اقدام دیگر نشان دهنده اوج بی سیاستی و رفتارهای بی منطق از سوی مقامات آمریکایی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مهمانپرست: تحریم ظریف، نشانه عجز آمریکایی هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمانپرست: تحریم ظریف، نشانه عجز آمریکایی هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید