نماینده عراقی: نظامی پارلمانی از ویروس کرونا برای کشور خطرناک تر است

به گزارش مجله عینک آفتابی، یک نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق، نظام مجلسی در کشورش را از شیوع ویروس کرونا خطرناک تر توصیف کرد.

نماینده عراقی: نظامی پارلمانی از ویروس کرونا برای کشور خطرناک تر است

به گزارش گروه بین الملل مجله عینک آفتابی، عبدالامیر تعیبان الدبی نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق، امروز (سه شنبه 10 مارس)، نظام مجلسی حاکم بر این کشور را از تهدید ویروس کرونا در عراق خطرناک تر توصیف و بر ضرورت تغییر نظام این کشور به ریاست جمهوری تاکید نمود.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: کوشش برای اصلاح قانون اساسی و تغییر نظام مجلسی کشور به ریاست جمهوری مهمتر از آماده شدن برای مقابله با بیماری مسری [کرونا] در کشور است. زیرا این بیماری محتمل است که بین 100 تا 1000 نفر را بکشد و در نهایت انتها می یابد.

این نماینده وابسته به ائتلاف فتح شرح داد: اما نظام مجلسی کلیه توانمندی های ملت عراق را از بین می برد.

نعیم العبودی سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز، شنبه پیش گفت که نظام ریاست جمهوری که ما به دنبال آن هستیم، از سوی مردم عراق انتخاب خواهد شد و با بقای مجلسی فعال همراه است.

وی اضافه کرد: زمانی که ما از نظام ریاستی یا شبه ریاستی سخن می گوییم؛ این امر راهکاری است که با محیط ما همخوانی دارد، هرچند که بعضی، آن را بازگشت به دیکتاتوری می خوانند و با نظام کودتاچی بعث مقایسه می نمایند.

وی اضافه کرد: اما ما می گوییم که نمی توان این دونظام را با یکدیگر مقایسه کرد زیرا نظامی که ما از آن سخن می گوییم نظامی است که از سوی مردم انتخاب خواهد شد و مجلسی فعال در کشور روی کار خواهد آمد و دوره ریاست جمهوری نیز در قانون اساسی کاملا معین خواهد شد.

برقراری نظام ریاست جمهوری به جای نظام مجلسی کنونی در عراق، پیشنهادی بود که از سوی عادل عبدالمهدی رئیس جمهور عراق پیش از استعفا و در همان ابتدای تظاهرات ها و اعتراض های مردمی عراق مطرح شد که با استقبال بعضی گروه های سیاسی عراقی از جمله ائتلافهای فتح و النصر همراه شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "نماینده عراقی: نظامی پارلمانی از ویروس کرونا برای کشور خطرناک تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: نظامی پارلمانی از ویروس کرونا برای کشور خطرناک تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید