خبرنگاران پتانسیل های فرهنگی اورامانات در قالب کتاب معرفی گردد

به گزارش مجله عینک آفتابی، کرمانشاه - خبرنگاران- یک مدرس دانشگاه در منطقه اورامانات معتقد است که کتاب یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه ای محسوب می گردد، از این رو به مسوولان پیشنهاد داد که از مولفان برای چاپ کتاب در این زمینه حمایت نمایند.

خبرنگاران پتانسیل های فرهنگی اورامانات در قالب کتاب معرفی گردد

صابر خدری که تا به امروز 2 کتاب تالیف و روانه بازار نموده است، روز دوشنبه در گفت و گو با مجله عینک آفتابی به ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی و گردشگری منطقه اورامانات اشاره نمود و اضافه نمود: این ظرفیت ها و پتانسیل ها را می توان به وسیله ابزارهای مختلف از جمله رسانه ها به جهان معرفی کرد اما کتاب یکی از ابزارهای ماندگار برای معرفی این منطقه است.

مولف کتاب فولکلور (فرهنگ عامه) مردم باینگان در ادامه با بیان اینکه هر منطقه از لحاظ فولکلور با منطقه دیگر فرق داره تاکید نمود که افراد تحصیل نموده با حمایت مسوولان و دستگاه های فرهنگی می توانند در راستای معرفی منطقه خود قدم برداشته و آن را به صورت کتابچه ای در اختیار شهرداری و میراث فرهنگی یا سازمان های ذی ربط قرار دهند.

او خواهان حمایت دستگاه های فرهنگی برای تامین هزینه های چاپ کتاب های مرتبط با حوزه فرهنگ شد و گفت: اگر این دستگاه ها بتوانند کتاب های منتشر شده را در خریداری نمایند حمایت خوبی از مولف می گردد و به مولفان انگیزه می دهد.

وی گفت: 2 کتاب دیگر در حوزه های فرهنگی و مالی در دست تهیه دارم که انتظار می رود دستگاه های فرهنگی از چاپ کتاب حمایت های ویژه ای نمایند.

این مدرس دانشگاه همچنین رسانه ها به خصوص صدا وسیما را نیز در زمینه معرفی پتانسیل های منطقه بسیار موثر دانست و توضیح داد که باید از همه ابزارها و فناوری روز برای معرفی فرهنگ مناطق مختلف کشور از جمله اورامانات استفاده کرد.

خدری یکی از سختی های کار در تالیف کتاب را در دسترس نبودن منابع و اطلاعات دانست و به دستگاه های مرتبط پیشنهاد داد با مولفان کتاب بیشتر همکاری نمایند تا آثار فاخری منتشر و عرضه گردد.

این مدرس دانشگاه های منطقه اورامانات در ادامه با بیان اینکه اورامانات از جمله مناطق بکر کشور محسوب می گردد، گفت: بسیاری از ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه در زمینه های مختلف هنوز ناشناخته است و می طلبد با کارهای فرهنگی و تبلیغی بیشتر این ظرفیت ها معرفی گردد.

خدری خواهان همکاری هرچه بیشتر شهرداری ها، ادارات میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی در این راستا شد و اضافه نمود: شناساندن هر منطقه ای احتیاج به کار گروهی و جمعی دارد و به تنهایی یک نویسنده نمی تواند این رسالت خطیر را انجام دهد.

وی برگزاری جشنواره ها را نیز یکی از راهکارهای معرفی ظرفیت های فرهنگی دانست و گفت: در سال های گذشته جشنواره های خوبی در منطقه اورامانات برگزار گردید که باید ادامه یابد.

کتاب فولکلور (فرهنگ عامه) مردم باینگان و کتاب سرمایه فرهنگی و تصمیم به خرید کالاهای خارجی عنوان 2 کتاب چاپ شده از صابر خدری در سال 98 است.

کتاب سرمایه فرهنگی و تصمیم به خرید کالاهای خارجی اولین اثر خدری در سال 1398 و در 228 صفحه و با موضوع فرهنگ، جنبه های مالی و اجتماعی از انتشارات تلیاب منتشر و روانه بازار شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: فرهنگ به عنوان یک ابزار برای رسیدن به توسعه مالی است. در طول فرآیند توسعه مالی، انتقال سرمایه فرهنگی به سرمایه مالی صورت می گیرد. بسیاری از اقتصاددانان به درستی اشاره می نمایند که تفاوت در عملکرد مالی را از یک جامعه به جامعه دیگر بهتر است براساس اختلالاتی که در عوامل فرهنگی وجود دارد مشخص کرد، در ایران مسائل فرهنگی متعدد سد راه توسعه مالی شده اند. اگر چاره ا برای این مسائل اندیشه نگردد عمق توسعه نیافتگی کشور روز به روز بیشتر می گردد. بیایید با مدیریتی صحیح و کارآمد این بحران را رفع نماییم.

کتاب فولکلور (فرهنگ عامه) مردم باینگان نیز در 125 صفحه و با موضوع باینگان، فرهنگ عامه، آداب و رسوم و زندگی اجتماعی از انتشارات تلیاب منتشر شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پتانسیل های فرهنگی اورامانات در قالب کتاب معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پتانسیل های فرهنگی اورامانات در قالب کتاب معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید