آموزش و پرورش تصویر آینده جوامع است ، صنعت اسباب بازی نیازمند خلاقیت

به گزارش مجله عینک آفتابی، ما امروز بیش از تکنولوژی به خلاقیت در صنعت اسباب بازی نیاز داریم و قطعا ایجاد خلاقیت در این صنعت، نه تنها در یادگیری بچه ها موثر است که به اقتصاد کشور نیز کمک می کند

آموزش و پرورش تصویر آینده جوامع است ، صنعت اسباب بازی نیازمند خلاقیت

به گزارش خبرنگار اجتماعی اجتماعی مجله عینک آفتابی؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی گفت: یادگیری وجه تمایز میان افراد جامعه و مستمرترین رفتاری است که انسان دارد. مهمترین دوره یادگیری دوران کودکی است که بخش عظیمی از شخصیت بچه ها در همین دوران شکل می گیرد؛ اگر می خواهید تصویری از آینده سرزمین را ببینید به آموزش و پرورش جامعه رجوع کنید.

وی اضافه کرد: یادگیری از بدو تولد یعنی دوره نوزادی تا کودکی و پیش دبستانی آغاز می شود و ما باید از همین دوره ها آموزش و یادگیری را به نحو خوبی شکل دهیم تا هویت آن ها به درستی ساخته شود. باید

حاجی میرزایی گفت: برای یادگیری باید همه ملزومات را فراهم کنیم و به انتقال داده ها با زبان بچه ها یعنی بازی بپردازیم؛ تمام هستی محل یادگیری بچه ها است و بازی فکر را فربه می کند تا به نوعی کودک زندگی را بهتر و ملموس تر تجربه کند و این خلاقیت کودک را پرورش می دهد چراکه بازی با ذهن کودک سر و کار دارد.

وی اضافه کرد: بازی و اسباب بازی یکی از گزینه های مهم یادگیری است، تعاملات اجتماعی بچه ها را بهبود می باشد و بالتبع مهارت آن ها را نیز توسعه می دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم صنعت اسباب بازی در اقتصاد گفت: اسباب بازی کارکرد عظیم تربیتی و آموزشی دارد و فرصتی بی بدیل را در اختیار کارآفرین ها و فعالان اقتصادی قرار می دهد. بازار تجاری صنعت اسباب بازی بعد از مواد مخدر و تسلیحات نظامی سهم زیادی را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: ما امروز بیش از تکنولوژی به خلاقیت در صنعت اسباب بازی نیاز داریم و قطعا ایجاد خلاقیت در این صنعت، نه تنها در یادگیری بچه ها موثر است که به اقتصاد کشور نیز کمک می کند. آموزش و پرورش نیز تلاش می کند با ایجاد اتاق های بازی هم فقر حرکتی بچه ها را کاهش دهد و هم فضایی را برای خلاقیت آن ها فراهم می کند.

حاجی میرزایی در سرانجام گفت: تقویت سطح دانش خانواده ها نیز در افزایش تقاضا نقش مهمی داشته است و فعالان اقتصادی باید این بازار بکر و بزرگ توجه نشان دهند که از این راه قطعا می توانیم عرصه اقتصادی را گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آموزش و پرورش تصویر آینده جوامع است ، صنعت اسباب بازی نیازمند خلاقیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش تصویر آینده جوامع است ، صنعت اسباب بازی نیازمند خلاقیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید