کرونا به جان هالیوود افتاد

به گزارش مجله عینک آفتابی، گروه های تحقیق استودیوهای هالیوودی، تبعات شیوع کرونا را در زمینه صنعت فیلم بررسی می کنند تا بتوانند جایگزین هایی برای ضررهای پیش رو و نیز خطراتی که کارمندان را تهدید می کند، بیابند.

کرونا به جان هالیوود افتاد

به گزارش مجله عینک آفتابی، مهر به نقل از ورایتی نوشت: در حالیکه کروناویروس به پیش روی مرگبار خود در سراسر جهان ادامه می دهد، شیوع آن هالیوود را هم برای کلید زدن فیلم ها و سریال های عظیم تازه به دردسر انداخته است. در این پروسه، شرکت ها از کارمندان خود خواسته اند سفرهای کاری به کشورهایی مانند چین، ژاپن، ایتالیا و کره جنوبی را به تأخیر بیندازند و کمپین های تبلیغاتی نیز برای چند بلاک باستر بزرگ باعجله به راه افتاده اند.

استودیوها برنامه های شان برای پیش نمایش فیلم هایی مانند مولان محصول دیزنی و زمانی برای مردن نیست جدیدترین پروژه جیمز باند را کنسل کرده اند و این می تواند باعث از دست رفتن ده ها میلیون دلار سود در گیشه های فروش بلیت بشود. فیلم ورزش خونی کمپانی سونی هم قرار بود در چین نمایش داده شود اما هنوز تاریخ اکران برای آن مشخص نشده است.

بیشتر این فیلم ها هنوز تأیید رسمی را از مسئولان چینی مبنی بر داشتن اجازه نمایش در این کشور دریافت نکرده اند و به نظر نمی رسد این اتفاق به زودی بیفتد چون سینماها بسته هستند. همچنین به نظر می رسد تاریخ اکران چند فیلم از جمله مولان، کینه و پیشروی در ایتالیا به تعویق خواهد افتاد.

بر این اساس هیچ فیلم بزرگ آمریکایی این هفته در ایتالیا اکران نمی شود.

بیشتر استودیوهای بزرگ فیلمسازی شروع به جمع آوری تیم های مشاوره برای کروناویروس کرده اند. این تیم ها شامل اعضای تهیه، بازاریابی، تأمین مالی و منابع انسانی می شوند تا بتوانند اثر بالقوه این بیماری را بسنجند. بخشی از وظیفه آن ها این است که ببینند چطور کارکنان مناطق تحت تأثیر ویروس می توانند ایمن بمانند. در بعضی موارد آن ها از افراد می خواهند از خانه کار کنند و مطمئن می شوند تکنولوژی لازم برای عملی کردن این کار وجود دارد.

در عین حال استودیوها سعی دارند بفهمند زمان اکران کدام فیلم های بزرگ را باید تغییر دهند تا فیلم ها جایی که کروناویروس در حال گسترش است پخش نشوند. آن ها همچنین ارزیابی می کنند چنین حرکت هایی می تواند چه اثری بر دیگر فیلم هایی داشته باشد که قرار است اواخر 2020 یا 2021 اکران بشوند.

مدیران اجرایی استودیوها بر این باور هستند که بسته شدن سالن های سینما در چین و ایتالیا و همچنین گسترش بیماری در بازارهای بزرگی مانند کره جنوبی می توانند منجر به از دست رفتن میلیاردها دلار فروش در بلیت سینما شوند.

فیلم مولان که یک پروژه 200 میلیون دلاری با مجموعه ای از بازیگران آسیایی است مشخصاً امیدوار بود بتواند در بازارهایی مانند چین فروش بالایی داشته باشد، اما حالا ممکن است ماه ها این فیلم اکران نشود.

فیلم جدید جیمز باند، زن شگفت انگیز: 1984 و نهمین فیلم از مجموعه سریع و خشمگین هم از دیگر فیلم های بزرگی هستند که قرار بود طی ماه های آینده اکران شوند و حالا ممکن است تحت تأثیر گسترش ویروس قرار بگیرند. جدیدترین ماجراجویی مأمور 007 قرار بود ابتدا یک گردش تبلیغاتی در چین، کره جنوبی و ژاپن داشته باشد اما حالا همه این برنامه ها کنسل شده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا به جان هالیوود افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به جان هالیوود افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید