پلاسمای بهبودیافتگان کرونا چطور بیماران بدحال را درمان می نماید؟

به گزارش مجله عینک آفتابی، خبرنگاران/البرز یک متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص پلاسما درمانی گفت: طبق پژوهش های صورت گرفته پلاسما درمانی روشی موثر در درمان بیمارن بدحال کرونایی است.

پلاسمای بهبودیافتگان کرونا چطور بیماران بدحال را درمان می نماید؟

دکتر مجتبی یعقوبی اظهار داشت: بیماری کرونا یک بیماری چند بعدی است و وقتی وارد بدن افراد می شود دو فاز ویروسی و ایمنی ایجاد می نماید. در فاز ایمنی سیستم ایمنی خود فرد علیه ویروس مقابله می نماید که در بعضی ارگان ها مثل ریه این واکنش بسیار شدیدتر است و گاها باعث مرگ می شود.

به گزارش مجله عینک آفتابی، این متخصص اضافه کرد: اگر ما بتوانیم پادتن هایی که علیه ویروس مقابله می نمایند را زودتر وارد بدن فرد بیمار کنیم می توانیم این بیمای را کنترل کنیم . اگر فردی پس از ابتلا به بیماری کوید 19 بهبود یابد به احتمال زیاد مقادیر زیادی از این آنتی بادی ها در پلاسمای خونش وجود دارد. بخشی از پلاسمای فرد بهبود یافته را گرفته و آن را به بیماران با بیماری شدید تزریق می کنیم و امیدواریم که این آنتی بادی ها سیستم ایمنی بدن بیمار را تحریک نمایند تا ویروس را پیدا نموده و آغاز به از بین بردن آن کند.

وی بیان نمود: فردی که مبتلا به کرونا شده 25 تا 30 روز پس از ابتلا می تواند برای اهدای پلاسما اقدام کند . این درمان 100 درصد قطعی نیست و فقط برای بیماران بسیار بدحال استفاده می شود.

یعقوبی با بیان این که این روش کاملا داوطلبانه است خاطر نشان کرد: تمامی افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده و بهبود یافته اند، می توانند در این طرح مشارکت نمایند.

دکتر یعقوبی اضافه کرد: اهدای پلاسما از خانم های باردار و افرادی که مبتلا به بیماری هایی که از خون منتقل می شوند مثل ایدز و هپاتیت انجام نمی شود.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید نمود: اهدای پلاسما به هیچ عنوان ضرر و عوارض برای افراد ندارد و بهبود یافتگان صرفاً با مصرف مقداری مایعات پلاسمای اهدا شده را جبران می نمایند. اهدای پلاسما حدودا 45 دقیقه زمان می برد و پس از جداسازی پلاسما خون مجدد به بدن فرد اهدا نماینده باز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پلاسمای بهبودیافتگان کرونا چطور بیماران بدحال را درمان می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاسمای بهبودیافتگان کرونا چطور بیماران بدحال را درمان می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید