هوای سال 1870 میلادی در قطب جنوب به دام افتاد!

به گزارش مجله عینک آفتابی به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان در قطب جنوب بیش از 194 فوت مکعب هوایی استخراج نموده اند که زیر یخ به دام افتاده بود.

هوای سال 1870 میلادی در قطب جنوب به دام افتاد!

به گفته پیترنف دانشجوی پست دکتری در دانشگاه واشنگتن ، نمونه های کشف شده بزرگترین مخزن هوا از دهه 1870 میلادی است.

محققان قصد دارند با آنالیز هوای به دام افتاده زیر یخ ها درباره ترکیب اتمسفر زمین طی تاریخ به دانش بیشتری دست یابند و تغییرات در میزان گازهال گلخانه ای را با دقت بیشتری آنالیز نمایند.

آنها برای جمع آوری نمونه هوا 6 سوراخ در یک منطقه با طول نیم مایلی در قطب جنوب حفر و بیش از 11 هزار پوند یخ را خارج کردند.

آنها نمونه های یخ را در آزمایشگاه و در یک اتاقک خلاء مخصوص ذوب کردند. این اتاقک در میان آبی با 122 درجه فارنهایت قرار داشت.

طی این فرایند بیش از 194 فوت مکعب گاز آزاد شد که نمونه هایی خالص از هوای اتمسفر را فراهم کردند که قدمت آنها به 1875 تا 2010 میلادی می رسید.

در این پژوهش محققان می خواستند بدانند طی بازه های زمانی مختلف در 150 سال گذشته چه میزان هیدروکسیل در محیط زیست وجود داشته است. هیدروکسیل از یک اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن ساخته شده که با پیوند شیمیایی کووالانسی با یکدیگر مرتبط شده اند.

گاهی اوقات به هیدروکسی گاز شوینده نیز گفته می گردد زیرا می تواند پیوند گازهای گلخانه ای دیگر را بشکند و خود را اصلاح کند.

دانشمندان امیدوارند پس از تکمیل تحلیل های خود به اطلاعاتی جدید درباره تنظیم گازهای گلخانه ای در اتمسفر طی گذر زمان دست یابند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هوای سال 1870 میلادی در قطب جنوب به دام افتاد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای سال 1870 میلادی در قطب جنوب به دام افتاد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید