پنجمین جشنواره علم برای همه همزمان با هفته جهانی علم برگزار می گردد

به گزارش مجله عینک آفتابی، موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 18 تا 24 آبان ماه 1398 پنجمین جشنواره علم برای همه را همزمان با آغاز هفته جهانی علم و روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه در محل باغ موزه قصر برگزار می نماید.

پنجمین جشنواره علم برای همه همزمان با هفته جهانی علم برگزار می گردد

به گزارش مجله عینک آفتابی، پنجمین جشنواره علم برای همه موزه ملی علوم و فناوری ایران با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری و همراهی باغ موزه قصر و بیش از بیست انجمن و مرکز علمی و فرهنگی کشور، روز شنبه 18 آبان ماه 98 از ساعت 16 به صورت رسمی شروع به کار می نماید و به مدت یک هفته، مصادف با هفته جهانی علم، ادامه خواهد داشت. هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد بستر مناسب برای رویارویی مردم با دستاوردهای علمی و ایجاد علاقه و نشاط علمی در خانواده ها است.

پنجمین جشنواره علم برای همه سال جاری کاملاً متفاوت و به صورت گسترده و در فضایی بیش از 1500 متر در محل باغ موزه قصر با بخش های متنوعی همچون شهر بازی علمی، نمایشگاه آثار هنری، غرفه های آموزشی، نمایش مستندهای علمی، مسابقات خانوادگی، جُنگ های علمی و دیدار با متخصصان برگزار می گردد.

در این جشنواره انجمن ها و مؤسسات آموزشی معتبری همچون پژوهشگاه رویان، رصدخانه تارا، انجمن نجوم آماتوری ایران، آزمایشگاه تحقیقات فضایی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مدرسه جهانی بدون مرز وارلی، انتشارات کودک و نوجوان، بازی و سرگرمی و محصولات فکری و آموزشی، کلبه آفرینش فکر و ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت فن آموز و کتابخانه و موزه ملی ملک حضور خواهند داشت.

همچنین برگزاری رویدادهایی مثل:آب، باد، خاک، آتش و عنصر پنجم، بیا ز سنگ بپرسیم، جدولیف، تو مغزت چه خبره؟ و سفره سلامتی خانواده من، جُنگ های علمی، پخش فیلم های مستند علمی، گفت وگو با افراد متخصص رشته های مختلف، امکان نمایش آثار هنری و کاریکاتورهای مربوط به چالش های فرهنگی-اجتماعی زندگی در عصر علم و فناوری و آثار هنری با موضوع ضدیت به کارگیری سلاح های کشتار جمعی موزه صلح و … می تواند فضایی مفرح و شاد و علمی را برای خانواده ها، که مخاطبان اصلی این جشنواره هستند، به وجود آورد تا در کنار فرزندان خود یک زمان فراغت علمی و تفریحی داشته باشند.

خانواده ها می توانند از شنبه 18 تا 22 آبان ماه از ساعت 16 تا 20 از جشنواره بازدید نمایند و این بازدید در روزهای آخر هفته 23 و 24 از ساعت 10 صبح تا 20 شب خواهد بود. گروه های دانش آموزی نیز می توانند با هماهنگی قبلی از روز یکشنبه 19 آبان تا چهارشنبه 22 آبان از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر از جشنواره بازدید داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت جشنواره به آدرس festival.inmost.ir مراجعه نمایند یا با شماره های 8-09198962007 و 02166724694تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پنجمین جشنواره علم برای همه همزمان با هفته جهانی علم برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین جشنواره علم برای همه همزمان با هفته جهانی علم برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید