برطرف گلوگاه دستگاه های دوخت ودوز ماسک نانویی با توافق وزارت بهداشت

به گزارش مجله عینک آفتابی، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی گفت: گلوگاهی در رابطه با دستگاه های دوخت ودوز ماسک نانویی داشتیم که طی دو روز گذشته با وزارت بهداشت توافق خوبی انجام شد تا شرکت هایی که ماسک معمولی فراوری می نمایند این مدیا را دریافت و ماسک نانو فراوری نمایند.

برطرف گلوگاه دستگاه های دوخت ودوز ماسک نانویی با توافق وزارت بهداشت

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری درباره فرایند فراوری ماسک های نانو و اقدامات اجرا شده در این زمینه، گفت: با اقدامات اجرا شده خوشبختانه مدیای فراوری ماسک نانو به اندازه کافی در کشور فراوری می گردد.

برطرف گلوگاه دستگاه های دوخت ودوز ماسک نانویی با توافق وزارت بهداشت

وی اضافه نمود: گلوگاهی در رابطه با دستگاه های دوخت و دوز ماسک داشتیم که در این زمینه توافقی با وزارت بهداشت صورت گرفت و به شرکت هایی که ماسک های معمولی فراوری می نمایند مدیای نانو بدهیم تا بتوانند ماسک نانو فراوری نمایند تا کادر درمانی در مضیقه ماسک های باکیفیت نباشند.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی گفت: در حال حاضر روزانه 300 هزار ماسک مدیای نانو فراوری می کنیم که قابلیت تبدیل به N95و N99 را دارند به طوری که فراوری ماسک معمولی چیزی در حدود 70 هزار تا در روز است.

سرکار ادامه داد: بیشتر شرکت های ما در فضای فراوری ماسک نبودند ولی با توجه به شیوع کرونا احتیاج به ماسک های N95 با کیفیت بالا برای کادر درمانی ایجاد شد. چند شرکتی که دستگاه های صنعتی نانو الیاف داشتند و با استفاده از دستگاه های صنعتی فیلترهای خودرو و فیلترهای نیروگاهی با کیفیت نانویی فراوری می کردند همکاری خوبی انجام دادند و تمام سفارشات خود را چند ماه به تعویق انداختند تا بتوانیم تغییر کاربری در خط فراوری بدهیم و مدیای ماسک نانو فراوری کنیم.

فراوری روزانه 300 هزار ماسک N95

وی اضافه نمود: در حال حاضر ظرفیت فراوری روزانه حدود 300 هزار ماسک N95 است که خوشبختانه این اقدام به خوبی انجام شد و در رابطه با دستگاه های دوخت و دوز کمی با مشکل روبرو شدیم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی گفت: چند دستگاه صنعتی نانو الیاف برای صادرات خارج از کشور آماده داشتیم که با شرایط ایجاد شده دستگاه ها را از بسته بندی باز کردیم و به خط فراوری اضافه کردیم تا به اندازه کافی مدیای نانو برای فراوری ماسک داشته باشیم.

سرکار گفت: مشکل اصلی ما دستگاه های دوخت و دوز ماسک است. طی دو روز گذشته با وزارت بهداشت توافق خوبی انجام شد تا شرکت هایی که ماسک معمولی فراوری می نمایند این مدیا را دریافت و ماسک نانو فراوری نمایند تا کمبود ماسک های باکیفیت برای کادر درمانی نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "برطرف گلوگاه دستگاه های دوخت ودوز ماسک نانویی با توافق وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف گلوگاه دستگاه های دوخت ودوز ماسک نانویی با توافق وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید