فن بازار صنعت خودرو راه اندازی می گردد ، امکان انتقال فناوری از شرکت های فناور به صنایع قطعه ساز

به گزارش مجله عینک آفتابی، با امضای تفاهم نامه میان معاونت علمی و شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو، فن بازار صنعت خودرو تاسیس می گردد.

فن بازار صنعت خودرو راه اندازی می گردد ، امکان انتقال فناوری از شرکت های فناور به صنایع قطعه ساز

به گزارش گروه فناوری مجله عینک آفتابی به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کردند؛ در این تفاهم نامه که با امضای رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیر عامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو (ساپکو)، منعقد شد، یکی از اهداف اصلی ایجاد فن بازار خودرو، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان شد.

عرضه و تقاضای فناوری

همچنین دو طرف متعهد شدند تا برای ایجاد اتصال میان عرضه و تقاضای فناوری در این صنعت و بهره برداری هر چه بیشتر از توان شرکت های فناور و دانش بنیان برای برطرف مسائل و ساخت قطعات فناورانه و تحریمی خودرو های فراوریی کشور همکاری های موجود را گسترش دهند.

یکی دیگر از کارکرد های فن بازار صنعت خودرو، معرفی نوآوری ها و اختراعات برتر این صنعت، با استفاده از منابع صندوق های پژوهش و فناوری و سرمایه گذاران خطرپذیر خواهد بود.

سرمایه گذاری بر روی نوآوری

انتقال فناوری از شرکت های فناور به صنایع قطعه سازی، سرمایه گذاری بر روی نوآوری های صنعت قطعه سازی، معرفی نوآوری ها و اختراعات برتر به خودروسازان و ارائه احتیاج های صنعت قطعه سازی و فراوری خودرو به جامعه فناور و دانش بنیان کشور در قالب فن بازار صنعت خودرو از جمله دیگر ظرفیت های پیش بینی شده در این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه در حاشیه ملاقات معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از یک مجموعه خودروساز، به امضاء رسید.

شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاسیس 22 دفتر استانی و 4 فن بازار تخصصی و با همکاری بیش از 40 کارگزار تجارت فناوری، خدمات خود را در سراسر کشور به صد ها شرکت و تیم فناور عرضه می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فن بازار صنعت خودرو راه اندازی می گردد ، امکان انتقال فناوری از شرکت های فناور به صنایع قطعه ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فن بازار صنعت خودرو راه اندازی می گردد ، امکان انتقال فناوری از شرکت های فناور به صنایع قطعه ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید