راه اندازی سامانه تصمیم برای کنترل و کاهش طلاق

به گزارش مجله عینک آفتابی، سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: سامانه تصمیم با هدف کنترل و کاهش طلاق از طریق افزایش نفوذ خدمات روان شناختی و ارائه خدمات یکپارچه در سراسر کشور، راه اندازی شده است.

راه اندازی سامانه تصمیم برای کنترل و کاهش طلاق

به گزارش گروه اجتماعی مجله عینک آفتابی، فاطمه رضوان مدنی، سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه اندازی سامانه تصمیم در استان های کردستان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و منطقه کیش در روز های سه شنبه 28و چهارشنبه 29 مرداد ماه جاری، گفت: تمامی استان های کشور از خدمات این سامانه بهره مند شدند.

وی ادامه داد: دوره آموزشی دسترسی کارشناسان، روانشناسان و دفاتر خدمات پیشخوان دولت به سامانه تصمیم (پیشگیری و کاهش طلاق)، در استان های کردستان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و منطقه کیش در روز های سه شنبه و چهارشنبه 28 و 29 مرداد ماه جاری و با همکاری واحد فناوری سازمان بهزیستی کشور برگزار شده است.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: این سامانه با هدف کنترل و کاهش طلاق از طریق افزایش نفوذ خدمات روان شناختی و ارایه خدمات یکپارچه در سراسر کشور و همچنین درراستای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مشترک با قوه قضاییه برای ارجاع متقاضیان طلاق به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت سازمان بهزیستی، راه اندازی شده است.

رضوان مدنی گفت: با راه اندازی این سامانه در استان های یاد شده، تمامی استان های کشور به سامانه تصمیم دسترسی پیدا کرده و می توانند از خدمات تخصصی بهره مند گردند.

وی اضافه کرد: متقاضیان طلاق ابتدا باید از طریق سایت زمان zaman.behzisti.net اقدام به ثبت نام و دریافت کد رهگیری کنند و سپس از طریق سامانه تصمیم خدمات ارزیابی چند بعدی تشخصی (غربالگری) و ارجاع به خدمات تخصصی روان شناختی با هدف کاهش اقدام به طلاق و در صورت بروز طلاق، کاهش عوارض آن را دریافت کنند.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با آرزوی اینکه تلاش همه دست اندرکاران منجر به کاهش شیوع و عوارض این مشکل اجتماعی شود، تکمیل دسترسی همه آحاد جامعه به سامانه ها را گامی در جهت تسهیل برخورداری از خدمات تخصصی سازمان ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راه اندازی سامانه تصمیم برای کنترل و کاهش طلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه تصمیم برای کنترل و کاهش طلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید