خبرنگاران مسائل حمل و نقلی بر سر راه صادرات به اوراسیا

به گزارش مجله عینک آفتابی، تهران - خبرنگاران - رییس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران خاطرنشان کرد: بسیاری از محصولات صادراتی به اوراسیا به دلیل نبود کامیون و کانتینر یخچالی معطل مانده است.

خبرنگاران مسائل حمل و نقلی بر سر راه صادرات به اوراسیا

علی محمودی سرای روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار مالی مجله عینک آفتابی گفت: برای حمل کالاهای یخچالی که بتواند این محصولات را از جیرفت بارگیری نموده و به مسکو ببرد یا مقصد نهایی ببرد، به کامیون های سردخانه دار استاندارد احتیاج داریم که متاسفانه تعداد این کامیون ها در ایران بسیار کم است.

وی ادامه داد: اکنون اتاق بازرگانی در صدد است کالاهای یخچال دار (ترموکراک) تهیه و آن را به منطقه ارسال کند تا کالاها بیش از این در بنادر معطل نشوند و به کشورهای مقصد (عموما آسیای میانه) برسند.

به گفته این مقام مسوول، معمولا محصولات کشاورزی باید در بازه زمانی سه یا چهار ماه ارسال گردد اما برای محصولات خشک بازه زمانی خاصی معین نیست.

محمودی سرای درباره مسائل ناشی از تاخیر در ارسال محموله های صادراتی گفت:. محصولات کشاورزی پشت مرز مانده در سردخانه نگهداری می شوند و مسئله ای از نظر فاسد شدن ندارند، اما مشکل آنجاست که این اقلام صادراتی به موقع به بازارهای هدف نمی رسند و اینگونه صادرات بدنام می شوند و نهایتا از صادرات عقب می مانیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مسائل حمل و نقلی بر سر راه صادرات به اوراسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسائل حمل و نقلی بر سر راه صادرات به اوراسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید