افزایش 300 میلیون دلاری پوشش بیمه ای نفت ایران توسط دولت ژاپن

به گزارش مجله عینک آفتابی، خبرنگاران: منابع ژاپنی اعلام کردند دولت این کشور میخواهد پوشش بیمه ای تانکرهای حامل نفت ایران را نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش دهد و به 7.8 میلیارد دلار برساند.

افزایش 300 میلیون دلاری پوشش بیمه ای نفت ایران توسط دولت ژاپن

به گزارش مجله عینک آفتابی به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتز، منابع آگاه گفتند، بر اساس نرخ معین شده جدید برای مبادلات در بودجه سال اقتصادی 1014-2013 ژاپن، پیش بینی می گردد که این کشور حداکثر پوشش بیمه ای تانکرهای حامل نفت ایران را نسبت به سال گذشته 4 درصد(300 میلیون دلار) افزایش دهد و به 635.9 میلیارد ین، معادل 7.8 میلیارد دلار برساند.

هم اکنون حداکثر پوشش بیمه ای معین شده از سوی دولت ژاپن برای محموله های نفتی ایران 7.5 میلیارد دلار است.

این افزایش که قرار است از اول آوریل اجرایی گردد، پس از آن اعمال می گردد که گروه بین المللی کلوپ حمایت و جبران خسارت تصمیم گرفت حداکثر پوشش بیمه اتکایی خود در سال اقتصادی 14-2013 را که از روز پنجشنبه شروع شده، افزایش دهد.

یک مقام آگاه در وزارت حمل و نقل ژاپن از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. ظاهرا این وزارت خانه همچنان در حال نهایی کردن بودجه خود برای سال اقتصادی آینده است.

بر اساس این گزارش، گروه بین المللی حمایت و جبران خسارت، حداکثر پوشش بیمه اتکایی خود را به 7.67 میلیارد دلار افزایش داده که شامل حوادثی نظیر نشت نفت در دریا، کشتی شکستگی و ادعاهای ماهیگیری می گردد.

به گفته منابع آگاه، روز پنجشنبه اتحادیه حمایت و جبران خسارت متقابل کشتی داران ژاپن نیز حداکثر پوشش بیمه اتکایی خود را برای سال اقتصادی 2014-2013 به 9 میلیون دلار افزایش داد که نسبت به 8 میلیون دلار سال گذشته، 13 درصد افزایش را نشان می دهد.

سال گذشته، واردات نفت خام ژاپن از ایران تنها به وسیله ایجاد یک ساز و کار بیمه ای جدید در اواخر ماه ژوئن ممکن شد که توسط دولت ژاپن برای دور زدن تحریم های اتحادیه اروپا طراحی شده است.

همزمان با شدت دریافت تحریم ها علیه ایران، واردات نفت ژاپن از این کشور در سال 2012 نسبت به سال 2011، به میزان 39.5 درصد کاهش یافت و به 189 هزار بشکه در روز رسید.

انتظار می رود پس از نهایی شدن بودجه وزارت حمل و نقل ژاپن برای سال اقتصادی پیش رو، کابینه این کشور با تصویب بودجه ای مستقل برای پوشش بیمه ای حمل و نقل نفت از ایران موافقت کند.

74

منبع: تسنیم

به "افزایش 300 میلیون دلاری پوشش بیمه ای نفت ایران توسط دولت ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 300 میلیون دلاری پوشش بیمه ای نفت ایران توسط دولت ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید