پرداخت 26 میلیارد ریال یارانه به احزاب کشور

به گزارش مجله عینک آفتابی، خبرنگاران/کرمان مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: دولت برای حمایت از احزاب در سال های 96 و 97 مبلغ 26 میلیارد ریال به احزاب پرداخت کرد.

پرداخت 26 میلیارد ریال یارانه به احزاب کشور

حمید ملانوری عصر امروز 6 خرداد ماه در حاشیه ملاقات با فرماندار رفسنجان در محل فرمانداری در جمع مجله عینک آفتابی، اظهار کرد: نگاه دولت به احزاب جدی است و درحال حاضر فعالیت بهتری از احزاب را شاهدیم.

وی بیان نمود: 10 سال بود که یارانه احزاب تعطیل شده بود و پرداخت نمی شد که در این دولت پیگیری انجام شد و دولت در سال 96 و 97 مبلغ 26 میلیارد ریال یارانه به احزاب پرداخت کرد و پیگیر هستیم یارانه سال های 98 و 99 هم تخصیص و جذب گردد.

ملانوری به تعطیلی خانه احزاب ایران طی چند سال گذشته اشاره نمود و اضافه نمود: در سنوات گذشته خانه احزاب ایران هم تعطیل شده بود که کوشش کردیم بر اساس منشور گفتگوی سیاسی این شعبات در استان ها راه اندازی گردد که تا به امروز در 18 استان خانه احزاب راه اندازی شده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: تعداد احزابی که با مصوبه کمیسیون ماده 10 در سال های 97 و 98 پروانه فعالیت از وزارت کشور دریافت کردند مجموعاً 118 حزب هستند که 83 حزب ملی و مابقی احزاب استانی هستند.

ملانوری گفت: استان کرمان نیز یک حزب استانی به نام حزب تاک (توسعه و آزادی کرمان) دارد که مشغول فعالیت است و یک حزب استانی دیگر هم تقاضای تأسیس در کرمان را داده است که در مرحله اولیه، با تاسیس آن در کمیسیون موافقت شده و در مرحله صدور پروانه نهایی واقع شده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور اضافه نمود: بر اساس قانون، احزاب ملی می توانند در مراکز استان ها شعبه و در مراکز شهرها دفتر تأسیس نمایند و این قضیه در حقیقت در جلسات 98 کمیسیون به طور جدی مورد پیگیری نهاده شد.

ملانوری ادامه داد: در این راستا پرونده هایی که معطل بودند و یا تقاضاهایی که از طرف احزاب آمده بود آنالیز شدند تا احزاب در استان ها فعالیت جدی داشته باشند و برای انتخابات اسفند 98 هم مفید واقع گردد.

وی اضافه نمود: نهایتاً در سال گذشته 96 شعبه تا قبل از انتخابات اسفند 98 را تأیید کردیم و این ها در استان ها فعال شدند یعنی از عدد صفر در ابتدای سال 98 ما به عدد 96 در خاتمه بهمن سال 98 رسیدیم که اتفاق بزرگی بود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور مطرح نمود: در حال حاضر هم یک هزار و 66 دفتر مجموعاً در استان ها زیرمجموعه احزاب ملی و استانی راه اندازی شده است که این موضوع می تواند نشانگر استقرار رسمی احزاب و گروه های سیاسی در کشور باشد.

ملانوری گفت: سعی کردیم که احزاب به بحث جبهه های حزبی ورود پیدا نمایند زیرا هرچه جبهه ها بیشتر شکل بگیرند به گونه ای می توان گفت تعداد جبهه های موجود در کشور در زیر چتر تعداد کمتری حزب قرار می گیرند و چابک تر و فعال تر خواهند شد بنابراین جبهه ها را از یک جبهه در سال گذشته به 14 جبهه تا خاتمه سال 98 رساندیم که نشانه استقبال خوب احزاب برای شکل گیری جبهه های حزبی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرداخت 26 میلیارد ریال یارانه به احزاب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 26 میلیارد ریال یارانه به احزاب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید