شراکت ریاض با جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم استهزاء بشریت است

به گزارش مجله عینک آفتابی اسحاق آل حبیب روز سه شنبه در پاسخ به اهانت های نماینده رژیم سعودی در سازمان ملل که در کمیته سوم و با موضوع آنالیز قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه رفتارهای حقوق بشری ایران مطرح شد، این مطلب را بیان نمود.

شراکت ریاض با جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم استهزاء بشریت است

وی با اشاره به جمله ای از لئو تولستوی نویسنده و فیلسوف که می گوید یک فرد متکبر خود را کامل می داند، اضافه نمود: این اصلی ترین آسیب است. این کار با تبدیل شدن به یک فرد بهتر به عنوان وظیفه اصلی در زندگی، تداخل می نماید.

نماینده ایران ادامه داد: به نظر می رسد این موضوع برای کشورها هم برقرار باشد، آن هایی که بر دیگران تمرکز می نمایند، در دیدن نقض حقوقی که جلوی چشمانشان رخ می دهد، به سختی درمانده اند.

آل حبیب اضافه نمود: خود شیفتگی و تکبر، اغلب به از دست دادن استدلال و قضاوت صحیح منجر می گردد.اگر یک دلیل بخواهیم که نشان دهد کمیته سوم چقدر بی فایده شده است، بی توجهی به شرایط خاص عربستان برای آن کافی است.

وی اظهار کرد: عربستان سعودی یک قاتل بد بچه ها که چندی پیش به یک قاتل خوب بچه ها ارتقا یافته، بچه ها بی شماری را در یمن به قتل رسانده که از مجموع کشتار القاعده، داعش و النصره بیشتر است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با این حال، صرف میلیاردها دلار برای خرید سلاح های زیبا و کوشش شرکت های تبلیغاتی غربی نمی تواند چهره واقعی عربستان را پنهان کند که پول آن نیز فرقه گرایی در خلیج فارس، خاورمیانه و دنیا را به همراه دارد.

آل حبیب توضیح داد: شباهت جنایاتی که داعش و سعودی ها همچون سربریدن مرتکب شده اند، تصادفی نیست. آنها در یک ایدئولوژی مشترک و دنیا بینی قرار دارند که دیگر مسلمانان و غیر مسلمانان را کافر و مرتد می دانند.

وی درباره شواهد نقض حقوق بشر توسط عربستان سعودی گفت: آیا تعداد قابل توجهی از بچه ها یمنی که توسط موشک های عربستان سعودی کشته شده اند (به زیبایی ساخته شده در ایالات متحده و بریتانیا) به اندازه کافی قوی نیستند تا چهره واقعی ریاض را فاش نمایند؟ آیا هزاران تن از بچه ها سوریه که توسط تروریست هایی که با ایدئولوژی سعودی ها پرورش یافته، مجهز و گسیل شده اند، به اندازه کافی برای ریاکاری در خصوص حقوق بشر نیست؟

سفیر ایران اظهار کرد: آیا نقض سازماندهی شده حقوق بشر اقلیت ها در عربستان به اندازه کافی برای هشدار دادن به دنیا کفایت نمی نماید؟ آیا سکوت در برابر نسل کشی در شرق عوامیه به اندازه کافی قوی نیست؟

آل حبیب ادامه داد: آیا خاموش کردن بی رحمانه همه مخالفان که جرأت انتقاد از خانواده مورثی و غیر انتخاباتی سلطنتی را ندارند، متحدان سعودی را نگران نمی نماید؟ آیا برده داری رسمی صدها هزار زن و دختر کارگر مهاجر در عربستان سعودی و شرایط زندگی نامطلوبشان، از طبیعت وحشتناک نظام سعودی سخن نمی گویند؟

وی تاکید نمود: اگر عضویت سعودی ها در القاعده، داعش، جبهه النصره و سایر سازمان های تروریستی در سراسر دنیا، ذهنیت مخرب سعودی ها را بازتاب نمی دهند، پس، چیزی به طور جدی به اشتباه می رود و پس از آن، دنیا باید منتظر بدتر شدن نقض حقوق بشر و حتی جنایات جدی تر باشد.

نماینده ایران گفت: ضروری است رژیم سعودی از اهانت و تمسخر جامعه بین المللی بازنگهداشته گردد، بودن سعودی ها به عنوان شریک جامعه دنیای برای مبارزه با تروریسم، استهزاء تلخی برای بشریت، حقوق بشر، عدالت و صلح است.

در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که صبح سه شنبه به وقت محلی برگزار گردید، عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان سعودی با تکرار ادعاهای واهی ایران را ناقض حقوق بشر دانست و مدعی شد این رفتار را به سایر کشورهای منطقه هم کشانده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شراکت ریاض با جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم استهزاء بشریت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شراکت ریاض با جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم استهزاء بشریت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید