واکنش به گلایه های سهام داران درباره اختلال بورسی

به گزارش مجله عینک آفتابی، روح الله دهقان در پاسخ به این پرسش که آیا امروز سامانه معاملات بورس و سایت TSETMC.COM به دلیل افزایش عرضه ها و تحرکات فعالان دچار اختلال بود یا خیر، گفت: خیر. خوشبختانه با وجود فشار بیش از حد سفارش های فروش، نه سامانه معاملات و نه سایت TSETMC.COM مسئله ای نداشتند.

واکنش به گلایه های سهام داران درباره اختلال بورسی

وی ادامه داد: از روزهای قبل به دلیل افزایش سفارش ها، معاملات سهام شرکت های بزرگی چون شستا و سایپا و سرمایه گذاری صباتامین و حتی برای امروز ایران خودرو به بعد از انتها زمان دادوستد منتقل شده تا بار اضافی بر سامانه وارد نشود. از سوی دیگر در حالی تا به امروز از چهار دیتاسنتر استفاده می شد که یک دیتاسنتر هم اخیرا اضافه شده و دو دیتاسنتر جدید هم در آینده نزدیک اضافه می شوند تا مسئله ای برای استفاده از سایت TSETMC.COM نباشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این میان آنالیز ها نشان داده که بعضی شرکت های کارگزاری با وجود جلب مشتریان جدید و زیاد، هنوز زیرساخت ها و حوزه های فنی را توسعه نداده اند و به همین دلیل در هنگام افزایش هیجانات بازار و فشار فروش یا خرید با اختلال در ارائه خدمات روبرو می شوند.

دهقان درباره برنامه بورس تهران برای افزایش دو ساعته معاملات هم شرح داد: شرکت مدیریت فناوری بورس تهران برای این مورد و افزایش زمان معاملات، هیچ مانع و مسئله ای ندارد و همین امروز هم قادر به ارائه خدمات است اما موضوع اصلی، سامانه پس از معاملات است که به دلیل قدیمی و تحت برنامه داس بودن، احتیاج به به روزرسانی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین در صورت به روزرسانی سامانه پس از معاملات، افزایش زمان معاملات امکان پذیر خواهد بود.

منبع: بورس پرس

منبع: تجارت نیوز

به "واکنش به گلایه های سهام داران درباره اختلال بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش به گلایه های سهام داران درباره اختلال بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید