واحدهای صندوق دارا یکم از چه زمانی قابل معامله است؟

به گزارش مجله عینک آفتابی، نخستین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله دولتی تخحت عنوان دارا یکم که از سهام سه بانک و دو شرکت بیمه ای دولتی تشکیل شده است، پس از پذیره نویسی از جانب بانک ها و کارگزاری های بورس، از چهارم تیرماه جاری در بورس قابل معامله خواهد بود.

واحدهای صندوق دارا یکم از چه زمانی قابل معامله است؟

به گفته علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران، معاملات این صندوق مانند سایر صندوق های سرمایه گذاری موجود در بازار سهام شروع می گردد و با این اقدام ابزاری جدید به بازار سرمایه در حوزه بانک و بیمه به سبد محصولات اقتصادی اضافه می گردد.

این گزارش می افزاید: وزیر اقتصاد به تازگی با اشاره به عرضه واحدهای صندوق ETF در اردیبهشت ماه گفت: این عرضه نخستین تجربه ما در واگذاری این صندوق ها بود که به وسیله آن عظیم ترین صندوق ETF کشور شکل گرفت.

فرهاد دژپسند همچنین با بیان اینکه ارزش واحدهای خریداری شده این صندوق تا به امروز دو برابر شده است، گفت: حدود سه میلیون و 600 هزار نفر واحدها و یونیت های نخستین صندوق ETF را خریداری کردند.

وی با بیان اینکه به جامانده سهام دولتی عرضه خواهد شد، گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا دو ماه آینده دومین صندوق ای تی اف را نیز در بازار سرمایه عرضه کنیم.

منبع: خبرآنلاین

منبع: تجارت نیوز

به "واحدهای صندوق دارا یکم از چه زمانی قابل معامله است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای صندوق دارا یکم از چه زمانی قابل معامله است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید