روز چهاردهم المپیک، روزی تاریخی برای سریعترین مرد دنیا

به گزارش مجله عینک آفتابی، یوسین بولت در روز چهاردهم با کسب نهمین مدال طلایش در المپیک رکوردی تاریخی را به ثبت رساند.

روز چهاردهم المپیک، روزی تاریخی برای سریعترین مرد دنیا

به گزارش مجله عینک آفتابی، چهاردهمین روز المپیک با برگزاری مسابقات مختلفی به انتها رسید. نخستین مدال این روز را اسلواکی به دست آورد. در دوومیدانی بخش پیاده روی 50 کیلومتر متی توث با ثبت زمان سه ساعت و 40 دقیقه و 58 ثانیه پیش از همه از خط انتها عبور کرد. تالنت استرالیایی دوم شد و مدال برنز به هاروکی آرای ژاپنی رسید.

انگلیسی ها باز هم مدال طلا کسب کردند و صندلیشان در رتبه دوم تثبیت شد. نیک اسکلتون 58 ساله در مسابقات پرش با اسب قهرمان شد و یکی از مسن ترین مدال آوران المپیک لقب گرفت. مدال نقره به پدر فردریکسن سوئدی رسید.

تیم هاکی بانوان این کشور با شکست هلند در ضربات پنالتی قهرمان شد. مدال برنز این رشته به آلمانی ها رسید. آن ها پیروز شدند دو بر یک نیوزلند را شکست دهند.

اما فوتبال بانوان آلمان با شکست دو بر یک سوئد در دیدار نهایی مدال طلا المپیک را کسب کرد. فوتبال مردان این کشور نیز فرصت قهرمان را در این رقابت ها المپیک دارد. این تیم در فینال به مصاف برزیل می رود. کانادا با شکست برزیل مدال برنز این رشته را در بخش بانوان به خود اختصاص داد.

برزیلی ها در والیبال فرصت کسب مدال طلا دارند. میزبان صبح امروز با شکست سه بر صفر روسیه و با نتایج 25 بر 21، 25 بر 20 و 25 بر 17 به فینال صعود کرد.

زردپوشان در دیدار نهایی به مصاف ایتالیایی می روند که در یک دیدار جذاب و دیدنی سه بر دو آمریکا را شکست دادند. آمریکا در اکثر لحظات برتر بود اما در نهایت این بازی را واگذار کرد. ست سوم این دیدار با نتیجه عجیب 25 بر 9 به نفع آمریکا انتها یافت.

کشور صدرنشین در جدول مدال ها در روز چهاردهم باز هم به تعداد مدال های طلای خود اضافه کرد. در دوچرخه سواری BMX کانر فیلدز به عنوان نخست دست یافت. نیکلاس لانگ دیگر هموطنش به مدال برنز رسید و فان گورکوم هلندی دوم شد.

مدال طلای واترپولو بانوان نیز به آمریکایی ها رسید. این تیم با شکست 12 بر پنج ایتالیا با قاطعیت پیروز شد. روس ها نیز توانستند برنز این رشته را به دست آورند.

در دو چهار در 100 متر بانوان تیم چهار نفره آمریکا با ثبت زمان 41.01 به مدال طلا دست یافت. جامائیکا دوم شد و برنز به انگلیسی ها رسید.

بسکتبال این کشور با نتیجه 82 بر 76 اسپانیا را شکست داد و در فینال به مصاف صربستان خواهد رفت.

پیش از این دیدار اسپانیایی ها مدالی شیرین کسب کردند. کارولینا مارین به عنوان اولین غیر آسیایی شد که در بدمینتون به مدال طلا المپیک دست پیدا کرد. ورزشکار اسپانیایی با شکست دو بر یک سندهو هندی ششمین مدال طلای کشورش را در بازی های ریو به ارمغان آورد. نوزومی اوکوهورا ژاپنی به مدال برنز دست یافت.

تنها مدال بوکس روز چهاردهم به فرانسوی ها رسید. استل موسلی در سبک وزن بانوان با شکست جونهوا یین چینی قهرمان شد.

فرانسوی ها با شکست 29 بر 28 آلمان به فینال هندبال مردان رسیدند و یکشنبه به مصاف دانمارک خواهند رفت.

کلمبیا نیز در این روز مدال طلا کسب کرد. در دوچرخه سواری BMX بانوان ماریانا پاخون با پشت سرگذاشتن حریفانش قهرمان شد. مدال نقره به آلیس پست آمریکایی رسید.

مسابقات تکواندو در وزن 80 کیلوگرم برگزار گردید و صلاح جونیور سیسه ساحل عاجی با شکست لوتالو محمد انگلیسی نخستین مدال طلا المپیک ریو را برای کشورش به ارمغان آورد.

در بخش بانوان و در وزن 67 کیلوگرم اوهی ری اهل کره جنوبی با شکست هابی نیار فرانسوی قهرمان شد.

رقابت های کشتی آزاد در دو وزن پیگیری شد. در وزن 74 حسن یزدانی با شکست آنیور گدوف روس بلاخره سومین مدال طلای ایران را در المپیک ریو به دست آورد. این دیدار با نتیجه 6 بر 6 مساوی شد اما یزدانی به علت کسب امتیاز آخر قهرمان شد.

ولادیمیر کینچگاشویلی گرجستانی مدال طلای وزن 57 کیلوگرم را کسب کرد. ری هیگوچی ژاپنی شگفتی ساز این وزن نتوانست آخرین حریف خود را شکست دهد و به مدال نقره دست یافت. حسن رحیمی و حاجی علیف به طور مشترک برنز کسب کردند.

روسیه در روز چهاردهم یک مدال طلا کسب کرد. در شنای موزون تیم روسیه با امتیاز بیشتر نسبت به تیم چین در صندلی نخست نهاده شد و ژاپن سوم شد.

بدمینتون دو نفره مردان با قهرمانی چینی ها به انتها رسید. فو هایفنگ و ژانگ نان توانستند با شکست شم گو و وی کیونگ تن مالزیایی قهرمان شوند. مدال برنز این رشته به انگلیسی ها رسید.

هونگ لیو بانوی چینی در 20 کیلومتر پیاده روی دومین مدال طلای کشورش در این روز را به ارمغان آورد.

قهرمانان دیگر رشته های دو و میدانی نیز معین شدند. در پنجگانه مدرن بانوان اسپوسیتو استرالیایی به مدال طلا دست یافت.

دلشاد نظرف تاجیکستانی مدال طلا پرتاپ چکش مردان را کسب کرد و اولین مدال کشورش را در تاریخ المپیک به دست آورد.

در 5000 متر زنان ویویان چرویت کنیایی به عنوان نفر نخست از خط انتها عبور کرد و با ثبت زمان 14:26.18 به مدال طلا دست یافت. هلن اوبیری هموطنش دوم شد و آلماز آیانا اتیوپیایی در صندلی سوم نهاده شد.

اکاترینی استفانیدی توانست مدال طلای پرش با نیزه را برای یونان به ارمغان بیاورد. سندی موریر و مک کارتنی به ترتیب به مدال نقره و برنز دست یافتند.

آخرین مدال طلا روز چهاردهم به بولت و هم تیمی هایش رسید. جامائیکا در دو چهار در 100 متر با ثبت زمان 37.27 قهرمان شد و مدال نقره در عین شگفتی به ژاپنی ها رسید و آمریکا سوم شد.

بولت با کسب این مدال طلا تعداد مدال هایش در ریو را به سه رساند. سریعترین مرد دنیا در دو دوره اخیر نیز 6 مدال طلا کسب نموده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روز چهاردهم المپیک، روزی تاریخی برای سریعترین مرد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز چهاردهم المپیک، روزی تاریخی برای سریعترین مرد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید