خبرنگاران 51 درصد اشتغالزایی در حوزه صنعت و معدن ایلام محقق شد

به گزارش مجله عینک آفتابی، ایلام - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 51 درصد اشتغالزایی در حوزه های صنعتی، معدنی و تجاری این استان محقق شده است.

خبرنگاران 51 درصد اشتغالزایی در حوزه صنعت و معدن ایلام محقق شد

رضا محمد رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله عینک آفتابی گفت: با وجود شرایط سخت کرونا و محدودیت های موجود علاوه بر کوشش در زمینه تثبیت اشتغال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام برای ایجاد اشتغال جدید و عمل به تعهدات تا به امروز پیروز عمل نموده است.

وی افزود: امسال در زمینه معدن سه پروانه جدید با اشتغال زایی 20 نفر صادر شده و پیگیری برای فعال سازی معادن راکد نیز اجرا شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: همچنین در این مدت(ابتدای سال تا به امروز) 86 فقره کارگاه فراوری فرش با اشتغالزایی دو هزار و 785 نفر صادر شده که پس از راستی آزمایی اشتغال یک هزار و 900 نفر آنها فراهم شده است.

محمد رحیمی تاکید نمود: از مجموع پنج هزار و 72 نفر اشتغال تعهد شده برای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تا به امروز برای دو هزار و 229 نفر اشتغال در حوزه های مختلف این اداره کل فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با کوشش مجموعه این اداره کل در بخش های مختلف به ویژه اصناف و بازار و خدمات و همچنین فعال شدن واحدهای فراوریی اشتغال تعهد شده محقق گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای صنفی استان نیز گفت: از مجموع 310 میلیارد ریال تسهیلات کرونا تا به امروز بیش از 118 میلیارد ریال به واحدهای صنفی این استان پرداخت شده است.

محمد رحیمی افزود: بیشتر واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان مربوط به واحدهای صنفی است که در اوایل امسال(فروردین و اردیبهشت ماه) به اجبار تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه 70 درصد واحدهای صنفی استان در این ایام دچار آسیب و خسارت اقتصادی شدند، افزود: بخش عمده ای از این واحدها که باید در این ایام نسبت به ماه های قبل و بعد سال سود بیشتری می بردند دچار آسیب های اقتصادی زیادی شدند و این فرایند کماکان ادامه دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به شناسایی واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا و ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات یادآور شد: بر اساس آمار موجود تا کنون سه هزار و 462 متقاضی جهت دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه موجود ثبت نام نموده اند که برای این تعداد 310 میلیارد ریال تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده است.

محمد رحیمی با بیان اینکه تا کنون 118 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به واحدهای صنفی استان پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این بخگرددگی های سه ماهه اوایل امسال نیز شامل این واحدها شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 51 درصد اشتغالزایی در حوزه صنعت و معدن ایلام محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 51 درصد اشتغالزایی در حوزه صنعت و معدن ایلام محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید