رایزنی اعضای اوپک درباره تحولات بازار نفت

به گزارش مجله عینک آفتابی، وزرای بعضی از کشور های عضو اوپک امروز سه شنبه کنفرانسی را برای آنالیز تحولات بازار نفت برگزار می نمایند.

رایزنی اعضای اوپک درباره تحولات بازار نفت

به گزارش ، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد که وزرای بعضی از کشور های عضو اوپک امروز کنفرانسی را برگزار می نمایند.

بر اساس گزارش رویترز هدف از این کنفرانس تلفنی، آنالیز تحوات اخیر در بازار جهانی نفت است.

بهای نفت خام آمریکا شب گذشته به زیر صفر سقوط کرد و قیمت قرارداد های نفت خام برنت تحویل ماه ژوئن روز سه شنبه با حدود 8.2 درصد کاهش (در حدود 2.09 دلار) در حدود 23.48 دلار در هر بشکه معامله شد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که روز دوشنبه بهای نفت تحویل ماه مه در بازار نیویورک برای نخستین بار در تاریخ به زیر صفر سقوط کرد و این به معنای آن است که فراورینمایندگان حتی حاضرند در مقابل رهایی از این نفت خام، پول نیز پرداخت نمایند.

در معاملات دوشنبه شب بازار های جهانی قیمت هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه، عظیم ترین سقوط روزانه خود را تجربه کرد و با 316 درصد کاهش به منفی 39 دلار و 55 سنت رسید که رقمی بی سابقه در طول تاریخ به شمار می رود.

باوجود توافق بی سابقه کشور های فراورینماینده عضو اوپک پلاس برای کاهش 9.7 میلیون بشکه ای فراوری روزانه نفت، بازار جهانی همچنان تحت تاثیر افت تقاضای ناشی از رکود حاصل از شیوع ویروس کرونا و پر شدن پی در پی ظرفیت ذخیره سازی کشور ها به سقوط خود ادامه می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رایزنی اعضای اوپک درباره تحولات بازار نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی اعضای اوپک درباره تحولات بازار نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید