خبرنگاران چارت سازمانی دهیاری ها تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد

به گزارش مجله عینک آفتابی، زاهدان- خبرنگاران- معاون امور دهیاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت:چارت سازمانی دهیاری ها براساس مصوبه هیات وزیران و درجه بندی اعلام شده تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

خبرنگاران چارت سازمانی دهیاری ها تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد

به گزارش مجله عینک آفتابی علی قربانی روز پنجشنبه در نشستی با حضور دهیاری ها، شوراها و بخشداری های سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سازمان فاقد چارت و ساختار سازمانی از پشتوانه قانونی برخوردار نیست.

وی با بیان نحوه شکل گیری دهیاری ها به شکل کنونی افزود: از زمان انقلاب مشروطه کدخدا به صورت عرفی به عنوان مدیر روستا شناخته می شد و بعدها انجمن ده و دهبانی شبیه شوراهای امروزی با ساختاری متفاوت و سپس بعد از انقلاب با تشکیل شوراها و تصویب قانون تاسیس دهیاری های خودکفا، دهیاری ها با ساختار کنونی شکل گرفت.

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام نمود: با وجود تاکید تمامی مسوولان بر بحث روستا، مدیر روستا تنها یک ماده واحد و سه تبصره قانونی دارد و بقیه مقررات است که این یک ضعف در بحث حقوقی و قانونی روستایی کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: 48 وظیفه برای دهیاران تعریف شده که در قالب وظایف ذاتی، همکاری و نظارتی مانند بهبود شرایط زیست محیطی روستا، جمع آوری زباله، صدور پروانه های ساختمانی، جمع آوری آبهای سطحی و معابر، همکاری با سایر دستگاه ها و نظارت بر روستا تعریف شده است.

کریمی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با ثبت اطلاعات 2 هزار و 700روستا در سامانه دهیاری ها رتبه نخست در کشور از جهت ثبت این اطلاعات را دارد.

وی افزود: 6 هزار میلیار تومان اعتبار سال گذشته به دهیاری های کل کشور تخصیص یافت.

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: تا به امروز 17هزار ماشین آلات در اختیار دهیاری های سراسر کشور قرار داده شده است.

وی در بحث مدیریت ماشین آلات افزود: ماشین آلاتی مانند ماشین آتش نشانی و حمل زباله که جزو وظایف زیست محیطی دهیاری هاست از طریق سازمان در اختیار دهیاری ها قرار گرفته و بقیه امور عمرانی از طریق تسهیلات کم بهره هدایت خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری های کشور نیز در این نشست گفت: شورا و دهیاری ها برای اجرای پروژه ها باید اولویت های روستا و منابع تامین مالی را در نظر گیرند.

اشکان جعفر کریمی افزود: نیازسنجی ماشین آلات دهیاری ها به صورت هر ساله در استان های سراسر کشور انجام می شود.

وی اعلام نمود: در مورد ماده 58، اعتبار به پروژه های نیمه تمام به شرط تکمیل اختصاص می یابد.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: برای اعطای وام به شرکت های تعاونی روستایی منعی وجود ندارد و فرایند ارائه تسهیلات به دهیاری ها مشمول آنها نیز شده که این میزان سه برابر بودجه این شرکت ها در سال گذشته خواهد بود.

وی با تاکید بر هماهنگی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی در امور روستاها شرح داد: تاسیس و راه اندازی دهیاری در روستا رافع و مانع انجام وظایف سایر دستگاه ها نیست.

جعفر کریمی ادامه داد: هر دستگاهی بعد از انجام وظایف حفاری باید آن را به حالت اولیه برگرداند یا اعتبارات لازم برای این ترمیم را پرداخت کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چارت سازمانی دهیاری ها تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چارت سازمانی دهیاری ها تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید