خبرنگاران پاکستان به علت شیوع کرونا مجبور به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی شد

به گزارش مجله عینک آفتابی، اسلام آباد - خبرنگاران - دولت پاکستان همزمان با گسترش شیوع ویروس کرونا و سرعت جهشی در شمار مبتلایان و جان باختگان دراثر این بیماری، تصمیم به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی گرفت و از مردم این کشور خواست تا همچنان درخانه بمانند و ضوابط دوران قرنطینه را به طور داوطلبانه رعایت نمایند.

خبرنگاران پاکستان به علت شیوع کرونا مجبور به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی شد

نشست بلندپایه ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان امروز (سه شنبه) در اسلام آباد به ریاست عمران خان نخست وزیر این کشور برگزار گردید.

اعضای این ستاد را مقامات بلندپایه دولت، فرمانده ارتش، رئیس ستاد مدیریت بحران، سروزیران استان های پاکستان و رئیس سازمان اطلاعات-امنیت ارتش تشکیل می دهند.

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه کرونا پاکستان در تصمیم گیری جدید خود بیان کرد : طرح فاصله گذاری اجتماعی در قالب تعطیلی شهرها، کاهش حداکثری حضور مردم در معابر، محدودیت تردد ترافیک تا 11 اردیبهشت (30 آوریل) برقرار خواهد ماند.

براساس این گزارش، حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای در پاکستان همچنان تعطیل خواهد ماند و دولت این کشور تنها فعالیت بعضی از واحدهای صنعتی، ساختمانی و منابع تامین نیازهای اساسی مردم را بلامانع بیان کرد.

نخست وزیر پاکستان خطاب به مردم این کشور هشدار داد: اگر در مهار کرونا بی احتیاطی گردد نظام سلامت پاکستان قادر به مقاومت بیشتر دربرابر این ویروس نخواهد بود.

وزارت بهداشت پاکستان، امروز شمار مبتلایان به کرونا را پنج هزار و 716 نفر بیان کرد و اضافه کرد: 46 بیمار در شرایط بحرانی بسر می برند و 96 نفر نیز تا به امروز بر اثر این ویروس جان باختند.

افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 در پاکستان همچنان سرعت جهشی دارد و مسؤولان هشدار دادند که اگر سطح تمهیدات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی تشدید نگردد، مهار کرونا از کنترل خارج خواهد شد.

عمران خان پنجشنبه گذشته نسبت به تشدید شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا در پاکستان ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: پاکستان با افزایش بیماران کرونایی و خطر کمبود امکانات و تخت بیمارستانی روبرو است.

دولت پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده ها هزار نفر افزایش یابد.

وزارت بهداشت پاکستان به اطلاع دیوان عالی این کشور رساند که هرچند میزان افزایش مبتلایان به کرونا در پاکستان در مقایسه با کشورهای منطقه کم است، اما احتمال افزایش بیماران به 50 هزار نفر تا آخر ماه آوریل (11 اردیبهشت) وجود دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پاکستان به علت شیوع کرونا مجبور به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاکستان به علت شیوع کرونا مجبور به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید