حملات هوایی آمریکا در سومالی به بالاترین حد در سه سال رسید

به گزارش مجله عینک آفتابی، ارتش آمریکا با اشاره به افزایش حملات خود درسومالی، از انجام شصتمین حمله هوایی در سال 2019 علیه گروه الشباب خبر داد.

حملات هوایی آمریکا در سومالی به بالاترین حد در سه سال رسید

به گزارش گروه بین الملل مجله عینک آفتابی، مقر فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا (افریکام) روز سه شنبه گفت که شصتمین حمله هوایی خود علیه مواضع گروه تروریستی الشباب را اطراف شهر دوجوما در سومالی انجام داده است. این آمار بالاترین حد در سه سال گذشته است.

به نوشته وبگاه ایرفورس تایمز افریکام گفت که این حمله هوایی روز دوشنبه با هماهنگی با دولت سومالی انجام و در جریان آن یک تروریست عضو الشباب کشته شده است. افریکام مدعی شد که در تازه ترین حمله خود در سومالی هیچ غیر نظامی کشته یا مجروح نشده است.

ارتش آمریکا مدت هاست که به بهانه مبارزه با گروهای تروریستی در کشورهای واقع در شاخ آفریقا از جمله سومالی عملیات نظامی انجام می دهد. ارتش آمریکا چندی قبل مجبور به اعتراف شد که در حملات هوایی 2018 علیه الشباب، غیرنظامیان نیز جان خود را از دست داده اند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته ایرفورس تایمز، سرهنگ کریستوفر کارنز از مقامات افریکام در این زمینه گفت که این شصتمین حمله هوایی در سال 2019 علیه داعشی های مستقر در سومالی و اعضای گروه الشباب بود. افریکام در سال 2017، 35 و در سال 2018، 47 حمله هوایی در سومالی انجام داده بود.

حضور کشورهای غربی در قاره آفریقا بارها با مخالفت ساکنان این منطقه روبرو شده به طوری که در یکی از تازه ترین اعتراض ها به حضور نظامی کشورهای غربی در قاره آفریقا و مداخله در امور داخلی آن ها، گروهی از معترضان نیجریه ای با تجمع مقابل کنسولگری فرانسه دریکی از شهرهای این کشور، رئیس جمهور فرانسه را به دخالت در امور داخلی نیجریه و فروش سلاح به گروه تروریستی بوکوحرام متهم کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "حملات هوایی آمریکا در سومالی به بالاترین حد در سه سال رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات هوایی آمریکا در سومالی به بالاترین حد در سه سال رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید