جمالی: ایران از همه ابزارهای دیپلماتیک برای مقابله با کشتار مسلمانان میانمار استفاده کند

به گزارش مجله عینک آفتابی، یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد که ایران باید به وسیله دیپلماتیک و ارتباط با جوامع و سازمان های حقوق بشر به دنبال راهکاری برای جلوگیری از کشتار مسلمانان میانمار باشد.

جمالی: ایران از همه ابزارهای دیپلماتیک برای مقابله با کشتار مسلمانان میانمار استفاده کند

محمدجواد جمالی در گفت وگو با مجله عینک آفتابی گفت: موضوع میانمار بحث بسیار مهمی برای دنیا اسلام است چون فارغ از آزار و اذیت مسلمانان شاهد نسل کشی و پاکسازی قومی در میانمار هستیم که متأسفانه مسبوق به سابقه نیز بوده است. یعنی از یکی، دو سال گذشته این اتفاق صورت گرفته اما مجامع بین المللی و حتی سازمان ملل نیز در قبال آن سکوت کردند.

وی شرایط مسلمانان میانمار را بسیار اسفبار خواند و گفت: مسلمانان میانمار در سخت ترین شرایط زندگی نموده و تحت بیشترین ظلم ها و ستم ها قرار گرفتند. در میانمار نزدیک به چهار میلیون مسلمان وجود دارد که بیشترین فشارها بر روی اقلیت مسلمانان روهینجیایی است.

به گفته جمالی مسلمانان روهینجیایی حتی از داشتن کوچکترین امکانات زندگی نیز بی بهره هستند که باید جامعه دنیای برای جلوگیری از این شرایط وارد عمل گردد. البته جمهوری اسلامی ایران از ابتدا کوشش کرد از ابزارهای خود برای رسیدن به این مهم استفاده کند که به همین دلیل ما در کنفرانس مربوط به رشد و توسعه در اندونزی نیز کوشش کردیم تا در قطعنامه پایانی موضوع میانمار را محکوم کنیم.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از حمایت سوچی رهبر میانمار از نسل کشی مسلمانان این کشور گفت: دولت میانمار و در رأس آن خانم سوچی آن هم به عنوان برنده جایزه نوبل به این نسل کشی بی توجهی می نماید و آن را در سطح اختلافات قومیتی نگاه می نماید که این دیدگاه قابل قبول نیست و انتظار می رود هر چه سریع تر به شرایط مسلمانان رسیدگی گردد.

وی استفاده از ظرفیت سفیر ایران در تایلند به عنوان سفیر اکرودیته را به عنوان راهکاری برای ورود دیپلماتیک به موضوع میانمار خواند و گفت: ایران باید به وسیله ارتباط با سایر کشورها و طرح موضوع در جوامع و سازمان های بین المللی و حقوق بشر، کنفرانس اسلامی و شورای امنیت از ظرفیت خود برای مقابله با افراطیون میانمار و دفاع از مسلمانان روهینجیایی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جمالی: ایران از همه ابزارهای دیپلماتیک برای مقابله با کشتار مسلمانان میانمار استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمالی: ایران از همه ابزارهای دیپلماتیک برای مقابله با کشتار مسلمانان میانمار استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید