بنی تمیم: وقتی نمی خواستند جام جهانی کشتی را در ماهشهر برگزار نمایند، چرا از خوزستان پول گرفتند؟

به گزارش مجله عینک آفتابی، سرپرست پیشین فدراسیون کشتی گفت: چرا فدراسیون یک ماه بعد از دریافت پول برگزاری مسابقات از خوزستانی ها، موضوع جابه جایی محل برگزاری جام جهانی را عنوان کرد؟

بنی تمیم: وقتی نمی خواستند جام جهانی کشتی را در ماهشهر برگزار نمایند، چرا از خوزستان پول گرفتند؟

حمید بنی تمیم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی مجله عینک آفتابی درخصوص مواردی که درباره تغییر میزبان جام دنیای کشتی فرنگی مطرح می گردد، گفت: مدت زیادی بود که برای جلوگیری از ورودم به حواشی سعی کردم خیلی با رسانه ا صحبت نکنم، ضمن اینکه در فدراسیون ناشنوایان مسئولیت دارم که انصافا خیلی پُر کار است و جای کار زیادی دارد، اما بی حاشیه کارهایش را دنبال می نماید. دلیل آنکه به صحبت در مورد کشتی تمایل پیدا کردم، این بود که دیدم به ناحق موضوع تغییر میزبانی جام دنیای را به من ربط می دهند و وظیفه خودم دانستم که از خودم و همچنین استانم دفاع کنم و آن چیزی که رخ داده است را به مردم بگویم.

وی در مورد انتخاب ماهشهر به عنوان میزبان اولیه جام دنیای گفت: شما می توانید از سایت اتحادیه دنیای متوجه شوید که چرا جام دنیای 2018 کشتی فرنگی برگزار نشد و نمی خواهم در این خصوص به گذشته برگردم، اما اگر اشتباه نکنم، روز 29 اسفند بود که من می خواستم همزمان با تعطیلات نوروزی راهی استان خوزستان شوم و قرار بر این شد قراردادی که درخصوص میزبانی ماهشهر از جام دنیای 2019 تنظیم شده را در این وقت امضا کنیم. همان زمان نیز موضوع رسانه ای شد. درحقیقت در آخرین روز سال 97، این رخ داد و روال کاری هم بر این است که اول باید اسپانسر را پیدا و بعد موضوع را به اتحادیه دنیای کشتی اعلام کنید. ضمن اینکه ما فرصت مناسبی برای انجام مکاتبات داشتیم و خواستیم ابتدا خوزستان به تعهداتش عمل کند تا چیزی مشابه اتفاقات سال گذشته، تکرار نگردد.

بنی تمیم اضافه کرد: برای آنالیز میزبانی سال 2019 نماینده ای از سوی اتحادیه دنیای به ایران نیامده و تمام مسائلی که از سوی آنها اعلام شده، مربوط به میزبانی جام دنیای 2018 بود که لغو شد.

نایب رئیس پیشین فدراسیون کشتی توضیح داد: تا ابتدای اردیبهشت 98 به عنوان سرپرست در فدراسیون حضور داشتم و بعد از آن برکنار شدم، در حقیقت از اردیبهشت تا آذر ماه (زمان برگزاری جام دنیای)، هفت ماه فرصت برای انجام مکاتبات لازم در مورد میزبانی با اتحادیه دنیای وجود داشت. سوال من این است که چرا فدراسیون کشتی یک ماه بعد از دریافت پول برگزاری مسابقات از خوزستانی ها، موضوع جابه جایی شهر محل برگزاری جام دنیای را عنوان کرد؟ تاریخ امضای تفاهم نامه طبق اعلام اتحادیه توسط آقای دبیر، 6 شهریور ماه 98 بوده و چرا حدود یک ماه بعد (2 مهر 98) از خوزستان مبلغ یک میلیارد تومان را دریافت نموده اند؟ یعنی در واقع یک ماه بعد از اینکه تهران را به عنوان میزبان به اتحادیه دنیای معرفی کردند، پول را از خوزستان گرفته اند و باید دید فدراسیون کشتی در این خصوص چه توضیحی دارد.

بنی تمیم گفت: از نظر اخلاقی این کار درست نبود و وجهه فدراسیون زیر سوال می رود. به لحاظ اداری هم وقتی به اتحادیه دنیای تعهد داده ایم که مسابقات در تهران برگزار می گردد، چرا باید از استان خوزستان هزینه برگزاری مسابقات گرفته گردد؟ از نظر من شاید فدراسیون اسپانسر دیگری در اختیار دارد که می خواهد مسابقات را آنجا برگزار کند، اما چرا پول را از خوزستانی ها گرفته اند در شرایطی که نمی خواهند مسابقه را در ماهشهر برگزار نمایند؟ چرا اسم مرا به عنوان مقصر موضوع عنوان نموده اند؟

سرپرست پیشین فدراسیون کشتی در مورد موضوع واگذاری خانه کشتی به فدراسیون شمشیربازی اعلام نمود: این موضوع در زمان مسئولیت من هم مطرح شد و در جلسه ای که با حضور روسای محترم فدراسیون ها داشتیم، در حالی که فدراسیون های شمشیربازی، پینگ پنگ و همچنین جودو، درخواست واگذاری این سالن را داشتند، به شدت با آن مخالفت کردم و گفتم که کشتی در واقع دو رشته است، آزاد و فرنگی و ما در رده های سنی مختلف تیم های زیادی داریم. ضمن اینکه کشتی های سنتی و پهلوانی هم به ما اضافه شده و به شدت به خانه کشتی نیاز داریم، حتی با وجود تجهیز آموزشگاه کشتی. کار کشتی خیلی وسیع است و به این سالن نیاز دارد، مگر اینکه برنامه آقای دبیر این باشد که تمام کشتی های سنتی، پهلوانی، بانوان و... را تعطیل کند.

بنی تمیم در مورد دعوتنامه ای که از سوی اتحادیه دنیای برای حضور در مسابقات امیدهای دنیا دریافت نموده گفت: من دبیرکل کشتی آسیا هستم و در بوداپست جلسه خواهیم داشت. درخواستم را به وزارت ورزش ارائه کردم و داورزنی و اسبقیان به دنبال کار هستند تا با توجه به محدودیت زمانی، ویزای مجارستان را دریافت کنم و امیدوارم بتوانم در این نشست حضور پیدا کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بنی تمیم: وقتی نمی خواستند جام جهانی کشتی را در ماهشهر برگزار نمایند، چرا از خوزستان پول گرفتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنی تمیم: وقتی نمی خواستند جام جهانی کشتی را در ماهشهر برگزار نمایند، چرا از خوزستان پول گرفتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید