برخورد جدی با تخلیه کنندگان پسماند در اماکن غیرمجاز اردبیل

به گزارش مجله عینک آفتابی، خبرنگاران/اردبیل مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: با تخلیه کنندگان پسماند در مکان های غیرمجاز به شدت برخورد خواهد شد.

برخورد جدی با تخلیه کنندگان پسماند در اماکن غیرمجاز اردبیل

سعید شهند دوم اردیبهشت در حاشیه جلسه مدیریت پسماند اردبیل در جمع مجله عینک آفتابی از برخورد جدی با تخلیه کنندگان پسماند در مکان های غیرمجاز با هماهنگی دستگاه های مرتبط در اردبیل خبر داد و گفت: یکی از اولویت های گشت و پایش های محیط زیست استان اردبیل در شرایط فعلی در کنار سایر مأموریت ها و وظایف ذاتی، نظارت بر شیوه صحیح مدیریت پسماندها و پایش دقیق حوزه استحفاظی شهرستان های استان به منظور کنترل و جلوگیری از هرگونه رهاسازی و تخلیه پسماندها در محیط های طبیعی، اطراف جاده ها و مکان های غیر مجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت پسماند نیازمند حساسیت و دقت بیشتری هستیم، اظهار داشت: در صورتی که مأموران محیط زیست در گشت و پایش های خود با تخلیه کنندگان پسماندها چه عادی و چه پزشکی در محیط های غیرمجاز روبرو شوند و یا در صورت مشخص شدن اینکه این پسماندهای رها شده مربوط به کدام مرکز درمانی و یا چه کسی است، قطعاً محیط زیست برابر قانون اقدامات لازم را معمول خواهد داشت.

شهند با بیان اینکه در شرایط فعلی وظیفه قانونی و اخلاقی ما قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و رعایت کامل ضوابط بهداشتی و قوانین محیط زیستی خصوصاً در حوزه مدیریت پسماندهاست است، اظهار داشت: مردم و مسئولین باید با همکاری هم به فکر کم کردن هرگونه فشار کاری از روی کادر درمان در راستای کنترل این بیماری و حفظ سلامت شهروندان باشیم.

وی از مسئولان حوزه مدیریت پسماندها بخصوص شهرداری ها و بخشداری های شهرستان های استان و همچنین مراکز درمانی و بیمارستان ها و حاملان پسماندها نیز خواست تا ملاحظات و دقت خود را در این حوزه بیشتر کرده و از بروز هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از شهروندان خواست ضمن رعایت کلیه توصیه های بهداشتی به ویژه در مورد پسماندها، هرگونه تخلف محیط زیستی بخصوص تخلیه پسماندها در مکان های غیر مجاز را با ذکر مستندات لازم و شماره خودرو حمل کننده به شماره تماس 1540 اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برخورد جدی با تخلیه کنندگان پسماند در اماکن غیرمجاز اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد جدی با تخلیه کنندگان پسماند در اماکن غیرمجاز اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید