افزایش چشمگیر حضور بانوان در المپیک و تدابیر ویژه ژاپنی ها

به گزارش مجله عینک آفتابی، پیمان فخری در جریان نشستی که امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار گردید، در خصوص آخرین شرایط کاروان اعزامی به المپیک 2020 توکیو شرح داد.

افزایش چشمگیر حضور بانوان در المپیک و تدابیر ویژه ژاپنی ها

اضافه شدن 5 رشته به المپیک

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی با یادآوری برگزاری 17 روزه المپیک توکیو گفت: این دوره بازی ها در 33 رشته و با حضور 5 رشته جدید نسبت به المپیک قبل برگزار می گردد. 11 هزار و 90 ورزشکار هم شرکت می نمایند. البته با وجود افزایش سهمیه ها نسبت به المپیک قبل 148 ورزشکار کمتر خواهیم داشت که نشان از سخت شدن شرایط کسب سهمیه دارد.

افزایش چشمگیر حضور بانوان

به گفته فخری در این دوره بازی های المپیک شاهد افزایش 48.5 درصدی بانوان خواهیم بود ضمن اینکه 1058 مدال شامل 339 طلا، 339 نقره و 380 برنز توزیع می گردد.

دهکده ای بر روی رودخانه

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در خصوص دهکده بازی ها گفت: این دهکده در مرکز شهر و در یک زمین مصنوعی برگزار می گردد. در واقع یک وردخاته را خشک نموده و دهکده را بنا نموده اند. این دهکده از سه جهت مشرف به رودخانه است.

به رخ کشیدن پیشینه ژاپنی ها

معاون سرپرست کاروان اعزامی به المپیک توکیو با اشاره به اینکه ورزشگاه افتتاحیه 1964 توکیو محل برگزاری ورزشگاه افتتاحیه المپیک توکیو خواهد بود، گفت که اختتامیه بازی ها هم در همین ورزشگاه برگزار می گردد. ژاپنی ها با این کار در واقع می خواهند پیشینه خود در برگزاری المپیک را یادآور شوند.

مشکل انتقال پول حل شد

وی با یادآوری دومین جلسه هماهنگی سرپرستان کاروان های اعزامی به توکیو که آبان ماه در تایلند برگزار گردید، گفت: در این جلسه مذاکرات رو در رویی با کمیته برگزاری بازی ها و کمیته بین المللی المپیک داشتیم، در خصوص مشکل انتقال پول را مطرح و با موافقت نماینده IOC حل شد.

خاتمه مهلت ثبت نام

بنا بر اعلام پیمان فخری ثبت نام اولیه ورزشکاران در حال اجرا است و 5 روز دیگر مهلت مشخص شده به خاتمه می رسد. این ثبت نام از 20 آبان ماه شروع شده و تا 5 روز دیگر تمام می گردد. تا به امروز هم 5 فدراسیون أسامی خود را اعلام نموده اند.

معاون سرپرست کاروان اعزامی به المپیک توضیح داد: به صورت هفتگی با کمیته برگزاری بازی های المپیک ارتباط داریم تا مسایل مربوط به کاروان را پیگیری کنیم.

قوانین سختگیرانه ژاپنی ها

بازدید کارشناسان مرکز نظارت بر تیم های ملی از اردوهای تیم ها و ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک و پیگیری نشست های تخصصی با فدراسیون ها دیگر موضوع مطرح توسط پیمان فخری بود. وی با بیان اینکه المپیک توکیو با حضور 52 اسپانسر برگزار می گردد، تاکید نمود که استفاده از هرگونه تبلیغات و آرم تجاری توسط تیم ها ممنوع است و قوانین سختگیرانه در این مورد وجود دارد.

27 سهمیه کسب شده است

فخری همچنین توضیحاتی در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته ملی المپیک در رابطه با کاروان اعزامی ارائه و یادآور شد که تا به امروز 27 سهمیه در رشته های بسکتبال، کشتی، تیروکمان، تیراندازی و دوچرخه سواری ارائه کرد.

بلیت ها را رزرو نموده ایم

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی گفت: بر اساس پیش بینی اولیه ای که در رابطه با شرایط فدراسیون ها و ورزشکاران شان داشته ایم (تعداد کلی سهمیه) اقدام به رزرو بلیت نموده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش چشمگیر حضور بانوان در المپیک و تدابیر ویژه ژاپنی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر حضور بانوان در المپیک و تدابیر ویژه ژاپنی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید