7 دلیل وسوسه کننده برای سفر به جنوب شرق آسیا

به گزارش مجله عینک آفتابی، چرا به کشورهای جنوب شرق آسیا سفر کنیم؟

اولین ایده بسیاری از فارغ التحصیلان جوان که به تازگی تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند، جستجو برای یافتن کار و یا رفتن به کشورهای اروپایی است. پاریس، لندن، رم و بارسلون از جمله گزینه هایی که آنالیز می شوند و به نظر می رسد که کشورهای اروپایی به طور کلی برای سفر امن هستند. امّا، واقعیت این است که سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا نه تنها امن است، بلکه ماجراجویی های عجیب و غریب و باورنکردنی نیز در آنجا وجود دارد. از سویی دیگر، سفر به این کشورها نسبت به اروپا کم هزینه تر است. اگر آماده یک ماجراجویی واقعی هستید، در اینجا 7 دلیل برای بستن چمدان و سفر به جنوب شرق آسیا آورده شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا ببینیم چرا سفر به جنوب شرق آسیا هیجان انگیز است.

7 دلیل وسوسه کننده برای سفر به جنوب شرق آسیا

هزینه های اندک

معمولاً هزینه سفر یک عامل مهم برای بسیاری از مسافران به شمار می رود و باورکردنی نیست که چقدر پول مورد احتیاج به کشورهای جنوب شرق آسیا اندک است. حتی هزینه ها به اندازه ای کم است که شاید افراد دیگر تمایل نداشته باشند که این منطقه را ترک نمایند. به عنوان مثال، یک وعده غذایی معمولی در تایلند که شامل پد تایلندی و یک آبمیوه می باشد 1.50 دلار است. به طور کلی در یک شبانه روز در این کشور بین 3 تا 15 دلار ضروری است که با توجه به هزینه هایی که افراد در این کشور صرف می نمایند، این میزان متفاوت می شود.

مهم اینکه، در بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی حدود 6 الی 10 دلار برای یک روز کافی است، وقتی که این هزینه با 75 دلاری که برای هر روز اقامت و تفریح در کشورهای اروپایی مورد احتیاج است مقایسه شود، اهمیت موضوع درک می شود. از سویی دیگر، باید توجه داشت که کشورهای آسیای جنوب شرقی بسیار زیبا هستند.

آب و هوا

اهمیتی ندارد که در چه زمانی از سال قصد دارید که به کشورهای جنوب شرق آسیا سفر کنید، بلکه در تمامی فصول ضروری است که وسایل شنا را به همراه داشته باشید. مهم اینکه، این منطقه سه شرایط آب و هوایی اصلی اعم از مرطوب، خشک و گرم را در بر می گیرد. بنابراین تا زمانی که باران های استوایی در طول فصل بارانی در کشورهای جنوب شرق آسیا شروع نشده است، درباره سفر به این کشورها نگرانی نداشته باشید. امّا، اگر در فصل گرم به این کشورها سفر می کنید، مواظب باشید که به اندازه کافی آب به بدنتان برسد. موضوع دیگر اینکه، ضروری است وقتی که به این کشورها سفر می کنید حسابی حالتان خوب باشد و به سمت سواحل این کشورها سفر کنید.

مردم گرم و صمیمی

به طور کلی مردم کشورهای جنوب شرقی آسیا به عنوان یکی از خودمانی ترین مردمان در دنیا شناخته شده اند، تا جائیکه تایلند به عنوان سرزمین لبخند در دنیا شهره است و البته شاید دلیل این خصلت های مردم منطقه مورد بحث، آب و هوای گرم آنجاست. معمولاً مردم محلی کشورهای منطقه آسیای جنوب شرقی با لبخند گرم و مهمان نوازی از مسافران استقبال می نمایند. نکته مهم اینکه، اگر بعضی از زبان های محلی را بلد باشید، می توانید با مردم این منطقه ارتباطات خوبی برقرار کنید و دوست شوید و این موضوع در داشتن سفری خوب برای شما موثر است. طبیعی است که مردم کشورهای منطقه مورد بحث دوست دارند که با شما به زبان محلی خودشان صحبت نمایند و احتمالاً به این دلیل که زبان آنها را می دانید، مزایایی نیز برایتان در نظر خواهند گرفت و چه بسا که تبدیل به دوستان مداوم تان شوند.

منظره های زیبا

درآسیای جنوب شرقی زیبا ترین سواحل و جنگل های دنیا وجود دارد، به طوری که اگر فردی مناظر زیبای این منطقه را ببیند دیگر چشم اندازهای دیگر به نظرش زیبا نخواهد بود. لائوس تنها کشور در آسیای جنوب شرقی می باشد که در خشکی محصور است و ساحل ندارد، امّا، کشورهای دیگر از جمله مالزی و اندونزی از سواحل زیبایی برخوردارند و جنگل های شمال تایلند نیز از دیگر زیبایی های طبیعی در این منطقه هستند. سعی کنید از زیبایی های کشورهای این منطقه نهایت استفاده را بکنید، مثلاً، پوشش فشرده جنگل های این کشورها و یا حتی پریدن از ارتفاع با طناب تجربه هایی فراموش نشدنی خواهد بود.

فرهنگ

منطقه آسودگی خود را بشکنید و با کشف کشوری با فرهنگی عجیب و غریب تجربه ای نو کسب کنید. همچنین اگر اهل طبیعت باشید و به جنگل ها و کوه ها سر بزنید فیل های زیادی را خواهید دید که در کنار مردم محلی زندگی می نمایند. تعداد زیادی موتورسیکلت که با سرعت فوق العاده خطرناک حرکت می نمایند، بازارهای مواد غذایی که انواع خوراکی های مختلف را عرضه می دهند و آبشارهای زیبا از جمله زیبایی های این منطقه به شمار می رود. این شرایط زیبایی های طبیعی زیادی را در منطقه به وجود آورده است که تجربه هایی فراموش نشدنی برای مسافران به ارمغان می آورد.

غذاهای خوشمزه

احتیاجی به گفتن نیست که غذا های منطقه جنوب شرق آسیا بسیار خوش طعم، تازه، تند و خوشمزه و البته بسیار ارزان قیمت هستند. می توانید مانند یک پادشاه در کشورهای این منطقه غذا بخورید و طیف گسترده ای از غذاها از جمله سوپ رشته فو (PHO) در ویتنام و خائو سوی (khao soi) تند را در تایلند امتحان کنید. این غذاها در دکه های خیابانی در دسترس هستند و حتی می توانید فقط به تماشای مردم محلی که در حال خوردن این غذاها هستند بپردازید.

منطقه آسیای جنوب شرقی برای تمامی سلیقه ها چیزی دارد

تمامی افراد اعم از آنان که به تفریح گاه های فرهنگی علاقه دارند، از جنگل و مناظر آن لذت می برند و به تخم گذارها در سواحل علاقه دارند چیزی را در این مناطق برای لذت بردن پیدا می نمایند. البته در جهت سفر به کشورهای منطقه مورد بحث نیز چیزهای زیادی وجود دارد که توریست ها می توانند از آنها بهره ببرند. ساختمان های مذهبی بالای تپه، اردوگاه های فیل و صخره های مرجانی نیز از زیبایی های طبیعی منطقه آسیای جنوب شرقی است. انتخاب باشماست! آسیای جنوب شرقی در انتظارتان است، چمدان هایتان را ببندید و به این منطقه سفر کنید. مطمئناً پشیمان نخواهید شد.

منبع: الی گشت

به "7 دلیل وسوسه کننده برای سفر به جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دلیل وسوسه کننده برای سفر به جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید