مأموریت بعدی ماه در راه است

به گزارش مجله عینک آفتابی، ماه نورد چین به نام یوتو کار خود را برای چهاردهمین روز قمری در حاشیه ماه از سر گرفت و پس از آن قرار است به زودی یک مأموریت جدید به ماه شروع گردد.

مأموریت بعدی ماه در راه است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی مجله عینک آفتابی به نقل از شینهوا، ماه نورد چین به نام یوتو کار خود را برای چهاردهمین روز قمری در حاشیه ماه از سر گرفت.

طبق گفته مرکز برنامه اکتشافات قمری و فضایی چین، یوتو چانگ ای 4 در شرایط عادی هستند و به کار خود که کاوش ناشناخته های ماه است ادامه می دهند.

کاوشگر Change-4 که در 8 دسامبر 2018 پرتاب شد، نخستین بار فرود نرم در دهانه فون کارمن در حوضه جنوب در حاشیه ماه را در تاریخ 3 ژانویه سال 2019 انجام داد.

ماه نورد Yutu-2 یا Jade Rabbit-2 بسیار طولانی تر از عمر طراحی سه ماهه خود کار نموده است و به طولانی ترین ماه نوردی که در سطح ماه قرار گرفته مشهور شده است.

یک روز قمری برابر با 14 روز بر روی زمین است؛ کاوشگر Change-4 به دلیل کمبود انرژی خورشیدی در طول شب قمری به حالت خفته تغییر مکان داد.

وظایف علمی مأموریت Change-4 شامل انجام مشاهدات نجومی رادیویی با فرکانس پایین، آنالیز زمین و فرم های زمینی، تشخیص ترکیب مواد معدنی و ساختار سطح کم عمق قمری و اندازه گیری تابش نوترون و اتم های خنثی است.

چین در نظر دارد کاوشگر Change-5 را در سال 2020 پرتاب کند تا نمونه های قمری به زمین بازگردد.

کاوشگر Change-5 شامل یک لندر، یک مدارگرد، یک صعود کننده است؛ یکی از وظایف اصلی این مأموریت، جمع آوری نمونه قمری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مأموریت بعدی ماه در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مأموریت بعدی ماه در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید