بازار گل دادار بمبئی را در سفر به هند حتما ببینید

به گزارش مجله عینک آفتابی، بازار گل دادار بمبئی

مردم هند، عاشق رنگ و بو هستند. در این کشور تنها جاذبه های تاریخی و بناهای زیبا نمی بینید؛ بلکه یکی از رنگارنگ ترین فضاها و بازارها را در اینجا پیدا خواهید کرد. منظور ما از بازارهای رنگارنگ بازار ادویه نیست. اشتباه نکنید. منظور بازار گل دادار بمبئی است. اگر کشور هلند را به خاطر لاله های رنگارنگش می شناسند. هند را به خاطر گل ها و شکوفه های رنگارنگش می شناسند. مردم هند در هر مکانی از گل های طبیعی استفاده می نمایند. در هند و مخصوصا بازار گل دادار بمبئی خرید و فروش گل بسیار رونق دارد. عکس های زیبایی می توانید در این بازار بگیرید و با مردمان هندی گل فروش هم بیشتر آشنا شوید. مجله خبرنگاران در مطالب قبلی مشهورترین و زیباترین بازارهای گل در هند را به شما معرفی کرده است، اما این بار به طور مفصل راجع به بازار گل بمبئی خواهید خواند.

بازار گل دادار بمبئی را در سفر به هند حتما ببینید

از جاذبه های بمبئی

بسیاری از گردشگرانی که وارد پایتخت اقتصادی و اقتصادی هند یعنی بمبئی می شوند، از وجود بازار گل دادار بمبئی بی اطلاع هستند. در نتیجه بدون اینکه به دیدن این بازار رنگارنگ و زیبا بروند، بمبئی را ترک می نمایند. گاهی بسیاری از افراد بدون راهنما وارد این شهر می شوند و تنها به دیدن ایستگاه قطار معروف بمبئی که در فیلم های بالیوودی زیاد تصورش را دیده اید، اکتفا می نمایند. در حالی که این شهر، جاذبه های بسیاری برای ارائه به گردشگران خارجی دارد.

بازار گل دادار بمبئی یا دادار فول گالی (Dadars Phool Galli) تنها برای گردشگران جذاب نیست. فول گالی معنی خیابان گل می دهد. بلکه برای بسیاری از مردم بمبئی نیز دلنشین و دوست داشتنی است. این بازار از بزرگ ترین بازارهای گل در هند است که تنوع گل بسیار خوبی دارد. بسیاری از مشتریان برای خرید گل، از ساعت 4 صبح تا 9 صبح وارد این بازار می شوند. فروشندگان در تاریکی صبح و قبل از طلوع خورشید، چیدن غرفه ها و گل را شروع کرده و همزمان خریدارها به سراغشان می آیند. اگر ساعت 6 صبح وارد این بازار شوید، آن را بسیار شلوغ خواهید یافت.

در اینجا باید جمله سحرخیز باش تا کامروا باشی را به کار ببریم. در حقیقت، هر چه زودتر خود را به این بازار برسانید، نه تنها گل های متنوع تر و شاداب تری پیدا خواهید نمود بلکه مغازه ها و غرفه های بیشتری را هم خواهید دید.

هندی ها مردمی هستند که در خانه هایشان، درون تاکسی ها و ماشین ها، درون بناهای مذهبی و حتی بر روی آب های رودخانه ها و حوض ها نیز گل می گذارند. خانم های هندی با گل های تازه موهای خود را تزئین می نمایند. حتی در لباس بسیاری از خانم ها نیز، گل به کار رفته است. در بسیاری از جشن ها و فستیوال های هندی، گلریزان و تزئینات گل، اهمین فراوانی دارد. همچنین جشن های عروسی با گل ها تزئین می شوند. بنابراین خرید گل در هند و بمبئی هوادار بسیاری داشته و هر روزه انجام می گردد. شاید بتوان این بازار را از جمله بازارهای جهان دانست که هیچ گاه نمی میرد.

انواع گل ها در بازار گل دادار بمبئی

تنوع گل ها در بازار گل دادار بمبئی بسیار بالاست. درون هر سبد گلی می توان گلی متفاوت و با عطر و رنگی جذاب دید. گل های رز در رنگ های مختلف، گل های ارکیده هم همین طور، گل داوودی، گل های یاس، گل لوتوس، شکوفه های گیلاس و نیلوفر آبی و هر گلی را که بخواهید در ای بازار رنگارنگ می یابید. تنوع گل ها در این بازار آن چنان زیاد است که ممکن است حتی نام بسیاری از آن ها را ندانید. بازار دادار درست در خیابانی باریک و کشیده در کنار ایستگاه قطار دادار قرار گرفته است (در واقع باید چند پله هم پایین بروید) و حدود 600 غرفه گل دارد. جهت رفت و آمد در این خیابان باریک بوده و تمام فروشندگان قبل از ظهر محصولات خود را به فروش رسانده اند.

برخی از فروشندگان گل ها را دسته کرده و گاهی از آن ها، گردنبند گلی آماده می نمایند و گل ها را به نخ می کشند. برخی گل ها را در میان کاغذ ها پیچیده و به مشتری می فروشند. بیشتر خریداران می بایست دسته های گل به نخ شده را با هم خریداری نمایند. اگر می خواهید کیلویی یا عددی گل بخرید، می بایست به سراغ سبدهای گل دیگری بروید.

چطور به این بازار برسید

صبح زود بین ساعت 5 صبح تا 9 صبح آماده رفتن به سمت بازار گل دادار بمبئی حرکت کنید. بهترین زمان همان صبح و همراه با طلوع خورشید است. به سمت ایستگاه محلی قطار در بمبئی بروید. تا ایستگاه دادار (Dadar station) قطار سوار شوید. همچنین جدای از قطار می توانید از اتوبوس های بمبئی، تاکسی یا موتورسوارها هم برای رسیدن به این مقصد بهره ببرید. خطوط اتوبوس رانی بمبئی بهترین شبکه و خطوط اتوبوسی را برای جابه جایی در این شهر فراهم کرده است. با اتوبوس هم باید خود را به ایستگاه دادار برسانید. این بازار دقیقا در امتداد دیوارهای ایستگاه قطار دادار قرار گرفته است. این ایستگاه در مرکز شهر بمبئی قرار گرفته است.

اگر تاکسی می گیرید هم، تنها کافیست که نام بازار گل دادار را به راننده بگویید. او شما را در ورودی یا نزدیکی بازار پیاده می نماید. تاکسی بهترین راه برای خلاص شدن از شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی است.

نکاتی برای تماشای بازار

بازار گل دادار بمبئی بسیار شلوغ است و راه رفتن در میان این شلوغی، صبر و حوصله می خواهد. پس خود را برای توقف های ناگهانی و یا حرکت های سریع در میان خریداران و فروشندگان گل آماده کنید. امیدواریم جذابیت های این بازار برایتان به اندازه ای باشد که به هیچ عنوان خسته نشوید.

همچنین مراقب مردمی که غذا به دست دارند، باشید. ممکن است به راحتی، غذاها بر روی لباس شما افتاده و لباس شما را لک نمایند. یکی از عاداتی که مردم بمبئی دارند، عادت به تف انداختن است. مراقب باشید که در چنین مواقعی کنار این افراد قرار نگیرید.

زمان پیشنهادی برای گشت و گذار در این بازار، حدود یک ساعت است. پس از آن می توانید به دیدن دیگر جاذبه های اطراف بمبئی بروید.

اگر زود هنگام به این بازار برسید می توانید، فروشندگان گل را که تازه رسیده اند، ببینید. نحوه چیدن گل ها و ساماندهی آن ها را تماشا کنید. قطعا از سرعت عمل آن ها، متعجب خواهید شد. اگر هم ساعت 11 وارد این بازار شوید می توانید باز هم یک شاخه گل زیبا خریداری کنید اما دیگر با خریداران و فروشندگان شلوغ هندی که به صورت عمده گل می خرند، روبرو نخواهید شد.

اگر از مردم بمبئی بخواهید که بازار گل دادار را برایتان در چند کلمه توصیف نمایند، خواهید شنید، شلوغ، دیوانه نماینده و بی نظم. و درست می گویند.

بازار گل دادار بمبئی مکان خوبی برای عکاسی نیست. از این بابت که بسیار شلوغ است و رفت و آمد مردم و تنه زدن جمعیت، عکاسی را برای شما سخت خواهد کرد. به همین خاطر به شما پیشنهاد می دهیم که در بازدیدهای خود، از دوربین های کامپکت یا دوربین های کوچک استفاده نمایید. یا اگر می خواهید به صورت حرفه ای و با دوربین های حرفه ای عکاسی کنید، صبح بسیار زود و همزمان با ساعت 5 به بازار بروید تا با شلوغی جمعیت ساعت 8 صبح در این بازار روبرو نشوید. همچنین حواستان به تاریکی هوا هم باشد.

یک هدایت برای عکاسی: از هر زاویه ای چندین عکس پشت سر هم بگیرید. تا در نهایت بتوانید عکسی واضح و مورد علاقه خود، بگیرید.

قیمت گل ها در این بازار متفاوت بوده و پس از گفت و گو و صحبت با فروشندگان مختلف ارزان ترین قیمت ها دستتان می آید. بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم که با دیدن اولین غرفه گل اقدام به خرید نکنید.

خریداران گل ها چه کسانی هستند

در میان خریداران گل ها در بازار گل دادار بمبئی می توانید افرادی در تمام سنین را پیدا کنید. پیر و جوان برای خرید گل به این بازار آمده اند. با این حال، بیشتر خریداران را افراد مذهبی و دعا کنننده ای تشکیل می دهند که برای دعاهای صبحگاهی خود به خرید گل هایی همانند ماری گالد (گل جعفری) هستند.

گاهی برخی از خریداران در این مکان، گل ها را به صورت عمده خریداری می نمایند. این افراد گل ها را برای مراسم های بزرگ می خرند. در این بازار، فروشندگان متفاوتی را هم خواهید دید. از بچه ها گل به دست گرفته که چند شاخه گل برای فروش دارند تا فروشندگان پیری که غرفه داشته و سبدهای بزرگ گل در روبرویشان واقع شده است. برخی از این فروشندگان پیر، در تمام طول عمر خود، گل می فروخته اند.

اگر به دنبال خرید هدیه ای برای همسفران خود هستید، ما این مکان را به شما پیشنهاد می دهیم. همچنین تماشای این بازار را برای چشم هایتان پیشنهاد می دهیم. چرا که تمام رنگ ها را در یک جا خواهید دید.

برای بازدید از بازار چه لباسی بپوشید

به خانم های توریست و گردشگری که برای دیدن این بازار می روند، پیشنهاد می دهیم که لباس های مناسب و پوشیده بپوشند. همچنین کفش های پیاده روی راحت بپوشید تا در طول جهت بازار خسته نشوید.

منبع: arenaflowers.co.in

منبع: الی گشت

به "بازار گل دادار بمبئی را در سفر به هند حتما ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار گل دادار بمبئی را در سفر به هند حتما ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید