ایستگاه متروی وکیل الرعایا به بهره برداری رسید

به گزارش مجله عینک آفتابی، همزمان با هفته دولت آخرین ایستگاه خط یک متروی شیراز وکیل الرعایا با حضور استاندار فارس افتتاح شد.

ایستگاه متروی وکیل الرعایا به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار از ، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در آیین افتتاح این ایستگاه، گفت: ایستگاه وکیل الرعایا بیستیمن ایستگاه خط یک قطار شهری شیراز است که در برنامه زمانبندی خط یک، اجرای آن به تاخیر افتاد.

حسن مرادی با تاکید بر اینکه ایستگاه وکیل الرعایا به عنوان یکی از فنی ترین و زیباترین ایستگاه های مترو در سطح کشور است، افزود: با توجه به موقعیت قرارگیری بازار وکیل و همچنین طرح توسعه و بازآفرینی بافت های فرسوده، موجب شد تا احداث این ایستگاه در دستور کار قرار گیرد.

مرادی زمان اجرای این ایستگاه را قابل قبول دانست و گفت: خردادماه سال گذشته تملک ایستگاه انجام و در بهمن ماه همان سال، ایستگاه آماده بهره برداری شد که با شیوع کرونا راه اندازی آن به هفته دولت موکول شد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: این ایستگاه در مساحت 15 هزار مترمربعی در چهارطبقه ساخته شده و برای احداث آن اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

مرادی با تاکید بر این نکته که تلاش شد تا کیفیت معماری این ایستگاه به عدد 20 نزدیک شود، گفت: ایستگاه به گونه ای طراحی شده که در شان مردم شیراز باشد.

او احداث این ایستگاه را سرآغازی برای ساخت ایستگاههای با کیفیت در سطح کشور ذکر و خاطرنشان کرد: ایستگاههای مترو از سرمایه های اصلی شهرها محسوب می شوند.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز در این مراسم از مردم شیراز به دلیل تاخیر در افتتاح ایستگاه مترو وکیل الرعایا به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت سفر مسوولان ملی عذرخواهی کرد و گفت: این ایستگاه زیباترین ایستگاه مترو کشور است و در خط 2 ایستگاه های زیباتری خواهیم ساخت.

او افزود: در این ایستگاه با بهره گیری از معماری زندیه تلاش کردیم اعلام وفاداری این طرح را به بافت تاریخی شیراز و بازار وکیل اعلام کنیم.

وی ادامه داد: از فضا های ورودی این مترو می توان به عنوان محل نمایش تولیدات فرهنگی شهر شیراز استفاده کرد.

شهردار شیراز گفت:طرح مترو با مشارکت دولت اجرا می شود که دولت روز های سختی را می گذراند و شرایط اقتصادی کشور بسیار سخت است.

شهردار شیراز گفت: امیدوارم بتوانیم خط 2 مترو شیراز را تا سرانجام سال جاری با چهار ایستگاه به بهره برداری برسانیم.

سید عبدالرزاق موسوی، رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری اداره شهرها توسط مردم انجام می شود و مردم شیراز در همراهی با شورای اسلامی شهر و شهرداری سنگ تمام گذاشتند که یکی از ماحصل این همراهی راه اندازی ایستگاه مترو وکیل الرعایا است.

او افزود: همچنین کمک دولت در حوزه مترو مشخص کننده است و اگر حمایت آنان نباشد کار توسعه مترو پیش نمی رود.

موسوی افزود: افزایش روحیه همکاری و همراهی مسئولان بخش های مختلف استان باید مدنظر همگان قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف توسعه ای دست یابیم.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایستگاه متروی وکیل الرعایا به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه متروی وکیل الرعایا به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید