بیشتر مبتلایان به کرونا به نوع خفیف مبتلا می شوند

به گزارش مجله عینک آفتابی، خبرنگاران/خوزستان معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به نحوه تخمین موارد ابتلا به ویروس کرونا گفت: استراتژی کشوری، نمونه گیری از موارد بستری است و تعداد موارد مثبت بستری، ذهنیتی از عمق گردش ویروس در جامعه به ما نمی دهد زیرا بیشتر مبتلایان به کروناویروس به نوع خفیف مبتلا می شوند و به سیستم درمانی مراجعه نمی نمایند اما ناقل بیماری هستند.

بیشتر مبتلایان به کرونا به نوع خفیف مبتلا می شوند

دکتر آرش یلالی در گفت وگو با مجله عینک آفتابی، با اشاره به انواع شرایط اپیدمیولوژی اظهار کرد: از نظر اپیدمیولوژی سه گروه شرایطی داریم؛ شرایط سفید زمانی است که هیچ موردی از بیماری نداشته باشیم و شرایط زرد هم زمانی است که مورد ورودی مبتلا به ویروس داشته باشیم اما در جمعیت خودمان گردش ویروس وجود نداشته باشد اما شرایط قرمز زمانی است که گردش ویروس در جمعیت یک شهر وجود داشته باشد. با توجه به این شرایط، کل کشور شرایط قرمز دارند.

وی توضیح داد: در حال حاضر استراتژی کشوری، نمونه گیری از موارد بستری است و تعداد موارد مثبت بستری، ذهنیتی از عمق گردش ویروس در جامعه به ما نمی دهد زیرا بیشتر مبتلایان به کروناویروس به نوع خفیف مبتلا می شوند و به سیستم درمانی مراجعه نمی نمایند اما ناقل بیماری هستند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بنابراین با توجه به این نمونه ها به هیچ عنوان در هیچ جای کشور نمی توانیم آمار دقیقی از گردش ویروس داشته باشیم و هر آنچه تا به امروز گفته ایم به صورت تقریبی بوده است. زمانی که می گوییم 20 مورد مثبت وجود دارد عمدتا این موارد از موارد بستری، استخراج شده اند و به دلیل اینکه مانند دیگر کشورها از همه موارد دارای علامت نمونه گیری نمی گردد، نمی توانیم عمق گردش ویروس را دقیق بگویم و تنها بر اساس موارد بستری، تخمین می زنیم.

وی ادامه داد: برنامه های سناریوی کشوری سه حالت خوشبینانه، متوسط و بدبینانه دارند که در حالت خوشبینانه انتظار داریم سیر صعودی تا انتها فروردین ماه متوقف گردد و حالت ایستا پیدا کند و بعد سیر نزولی را مشاهده کنیم.

یلالی گفت: در حالت متوسط انتظار می رود سیر صعودی تا خردادماه ادامه یابد و در سناریوی بدبینانه سیر صعودی تا انتها فصل بهار برسد و شاید حتی تا انتها تابستان ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیشتر مبتلایان به کرونا به نوع خفیف مبتلا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر مبتلایان به کرونا به نوع خفیف مبتلا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید