افزایش فروش خودروهای الکتریکی در چین پس از شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله عینک آفتابی، با برداشته شدن قرنطینه در چین، تقاضای مردم برای خرید خودرو دوباره افزایش یافته است. مشتریان به دلیل نگرانی از آلودگی وسایل نقلیه عمومی، تقاضای زیادی برای خرید خودروهای شخصی دارند. آغاز فروش مجدد خودروها در چین ممکن است سود زیادی برای شرکت های سازنده خودروهای الکتریکی داشته باشد.

افزایش فروش خودروهای الکتریکی در چین پس از شیوع ویروس کرونا

شرکتی پژوهشی طی یک نظرسنجی متوجه شد 41٪ مشتریان جدید تمایل دارند خودرو بعدی آن ها یک مدل الکتریکی باشد. تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی هم خواستار سیستم تهویه ضد آلودگی و استفاده از مواد آنتی باکتریال در کابین بودند.

حین دوران اوج بحران کرونا، فروش خودرو در چین تا 96٪ کاهش یافت. در ماه گذشته فروش خودروها هنوز کم بود، اما به مقدار 40٪ کمتر از سال گذشته افزایش یافته بود. اتحادیه خودروهای مسافری چین مدعی شده فروش خودرو در چین تا خاتمه ماه آوریل به سطح فروش در سال گذشته خواهد رسید. این اتحادیه گزارش داده در ماه مارس، 47 هزار خودرو در چین به فروش رسیده که نکات مهم آن موارد زیر بوده است:

1. فروش مدل های تسلا از 3900 خودرو در ماه فوریه به 10000 خودرو در ماه مارس رسیده که بهترین فروش این شرکت طی یک ماه است.

2. شرکت بی وای دی در ماه فوریه 2500 خودرو الکتریکی و 200 خودرو پلاگین هیبریدی فروخته که در ماه مارس به تعداد 10500 خودرو الکتریکی و 1300 خودرو پلاگین هیبریدی افزایش یافته است.

3. فروش خودروهای شرکت نیو در ماه مارس دو برابر شده و به تعداد 1500 خودرو رسیده است.

تسلا قصد دارد در ماه ژوئن یک مدل 3 ساخت چین عرضه کند که مسافت بیشتری نسبت به نسخه اصلی طی می کند اما قیمتش فقط کمی بیشتر است. این مدل با هربار شارژ می تواند مسافت 670 کیلومتری را طی کند.

نگاهی به دیگر خودروسازان

کارخانه فولکس واگن در چانگشا هم از هفته گذشته بازگشایی شده و تولید خودروهای الکتریکی فولکس واگن ID را شروع خواهد کرد. کارخانه های این شرکت در آنتینگ و فوشان روی هم قابلیت تولید 600 هزار خودرو در سال را دارند. تولید آئودی ای ترون تا خاتمه سال میلادی در کارخانه چانگ چون شروع خواهد شد.

نسخه تولید انبوه اولین مدل شرکت چینی بایتون به نام ام بایت هم امسال رونمایی خواهد شد. دولت چین برای افزایش فروش خودروها برنامه های مختلفی دارد که شامل افزایش یارانه سازندگان خودروهای الکتریکی می شود. در برخی از مناطق این کشور، محدودیت رفت و آمد خودروها با پلاک زوج و فرد برداشته شده است.

خودروسازان همچنین روش های جالبی برای افزایش فروش خودروهای خود دارند که یکی از آن ها تست رانندگی بدون تماس است. سرمایه گذاری مشترک جنرال موتورز با خودروسازان چینی، که به تازگی اولین خودرو الکتریکی مشترک آن یعنی باوجون رونمایی شده است، سیاست بازگشت بدون قید و شرط خودرو طی 30 روز را اجرا کرده است. تسلا هم خودروهای الکتریکی را در چین بدون هزینه شارژ می کند.

تاثیرات این ویروس اصلا قابل پیش بینی نیستند. این باعث نگرانی است که مردم به جای وسایل نقلیه عمومی از خودروهای شخصی استفاده می کند. البته این فرآیند از قبل شروع شده بود، اما حالا شدت گرفته است. این در حالی است که تولید خودروهای الکتریکی ساخت تسلا، فولکس واگن، بایتون، جنرال موتورز و دیگران افزایش یافته است. این ها بهترین خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه هستند که در چین عرضه می شوند.

اگر فروش خودروها در جهان دوباره اوج بگیرد، سلطه خودروهای الکتریکی بر بازار زودتر از چیزی که انتظار داشتیم رخ خواهد داد.

منبع: electrek

منبع: دیجیکالا مگ

به "افزایش فروش خودروهای الکتریکی در چین پس از شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فروش خودروهای الکتریکی در چین پس از شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید