اردوغان: آمریکا بیش از 30 هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال نموده است

به گزارش مجله عینک آفتابی، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه در سخنانی گفت آمریکا تاکنون بیش از 30 هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال نموده است.

اردوغان: آمریکا بیش از 30 هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال نموده است

به گزارش گروه بین الملل مجله عینک آفتابی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در سخنرانی گفت که هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم آموزش سازمان های تروریستی نظیر وای پی جی و پی وای دی در سوریه را تحمل کنیم.

وی در ادامه گفت: زمانی که کار ما در شرق فرات به انتها رسید قصد داریم که دست کم 1 میلیون نفر را به آنجا منتقل کنیم و اگر این موضوع اتفاق نیفتد ما گزینه دیگری نداریم مگر آنکه مرزهای کشور را (به سوی اروپا) بگشاییم.

اردوغان در ادامه گفت: ترکیه چگونه می تواند بار 4 میلیون پناهنده را تحمل کند؟ آنها باید اندکی درباره این موضوع فکر نمایند و درباره آن تاسف بخورند.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: آمریکا بیش از 30 هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال نموده است. آنها قصد دارند با این سلاح ها با چه کسانی بجنگند؟ فقط یک کشور وجود دارد و آن ترکیه است. آیا ما می توانیم این را بپذیریم؟

اردوغان پنجشنبه گذشته نیز در سخنرانی تهدید نموده بود که اروپا و جامعه جهانی یاری های لازم برای نگهداری مهاجران سوری در ترکیه را ارائه ننموده اند و شاید لازم باشد که ترکیه دروازه های مرزی را گگردده و اجازه دهد پناهجویان به اروپا بروند. (جزئیات بیشتر)

آمریکا و ترکیه اخیرا به توافق رسیده اند تا برای محقق کردن درخواست های آنکارا برای دور کردن تهدید های تروریستی از مرزهای جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرزها با سوریه و به عمق 30 الی 40 کیلومتر ایجاد گردد و شبه نظامیان کرد از مرز دور شوند. حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز چندی پیش از شروع به کار مرکز عملیات مشترک با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه اطلاع داد.

روز سه شنبه نیز سخنگوی شبه نظامیان کُرد سوری خاطرنشان کرد در راستای توافق با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، این نیروها به زودی بعضی از پایگاه ها و استحکامات خود در نزدیکی مرز ترکیه را جمع آوری می نمایند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اردوغان: آمریکا بیش از 30 هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: آمریکا بیش از 30 هزار کامیون سلاح به سوریه ارسال نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید