احیای تعزیه خوانی تکیه دولت با اجرای موسیقی نمایش سوگ آزادی

به گزارش مجله عینک آفتابی، معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد تهران از اجرای ویژه برنامه نمایشی موسیقایی سوگ آزادگی به آهنگسازی فردین خلعتبری و کارگردانی مجید خسروآبادی از 13 مهر اطلاع داد.

احیای تعزیه خوانی تکیه دولت با اجرای موسیقی نمایش سوگ آزادی

به گزارش گروه فرهنگی مجله عینک آفتابی، مجتبی خشایارفرد معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد در شرح این پروژه بیان نمود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته طی روز های 13 تا 22 مهرماه پروژه نمایشی موسیقایی سوگ آزادگی به کارگردانی مجید خسروآبادی و آهنگسازی فردین خلعتبری به میزبانی منطقه فرهنگی هنری عباس آباد در بوستان آب و آتش تهران برگزار می گردد.

وی ادامه داد: این پروژه در قالب مجلس شبیه خوانی حربن یزید ریاحی براساس نسخه مشهور و معتبر میرعزا از معتبرترین نسخه نویسان تعزیه در ایران اجرا می گردد که به اعتقاد من با توجه به طراحی و پشتیبانی فنی که برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده مخاطبان شاهد یکی از بزرگترین و باشکوه ترین پروژه های طراحی شده با استفاده از نشانه های مجالس شبیه خوانی در ایران به ویژه مجالس تعزیه اجرا شده در تکیه دولت خواهند بود.

خشایارفرد گفت: حضور 10 بازیگر اصلی به همراه 60 هنرور به علاوه جلوه های ویژه نمایشی که برای این کار تدارک دیده شده حجم پیش فراوری کار را برای طراحان و برگزارکنندگان پروژه بسیار سنگین کرد. این در حالی است که برای ساخت موسیقی پروژه نیز ما با بهره مندی از حضور فردین خلعتبری به عنوان یکی از برترین آهنگسازان کشورمان فضای متفاوتی را پیش روی مخاطب قرار خواهیم داد که به اعتقاد من می تواند در برگیرنده ویژگی های متفاوتی در این قالب های نمایشی باشد.

معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به حضور یک ارکستر متشکل از نوازندگان ساز های ایرانی اظهار کرد: آقای خلعتبری برای آهنگسازی این پروژه نمایشی موسیقایی که زمان اجرای آن 90 دقیقه خواهد بود، بیش از 53 قطعه را به صورت مجزا آهنگسازی نموده است. ضمن اینکه حین اجرای پروژه، گروهی از نوازندگان ساز های ایرانی به صورت زنده بخش اجرای موسیقی را به عهده خواهند داشت.

وی در انتها مطرح نمود: تمام کوشش معاونت فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد بر این بوده تا یک پروژه نمایشی موسیقایی با تکیه و بهره گیری از اصالت تعزیه ایرانی به عنوان یک گونه بسیار مهم و ارزشمند نمایش در ایران که مخاطبان فراوانی دارد پیش روی شهروندان قرار گیرد و امیدوارم مخاطبان و کارشناسان حوزه نمایش و موسیقی نیز با تماشای این پروژه از کاری که انجام گرفته راضی باشند.

پروژه نمایشی موسیقایی سوگ آزادگی به کارگردانی مجید خسروآبادی و آهنگسازی فردین خلعتبری ساعت 18:30 روز های 13 تا 22 مهر با مدت زمان 90 دقیقه به میزبانی معاونت فرهنگی گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد میزبان مخاطبان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "احیای تعزیه خوانی تکیه دولت با اجرای موسیقی نمایش سوگ آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای تعزیه خوانی تکیه دولت با اجرای موسیقی نمایش سوگ آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید