آمار جدید تلفات ویروس کرونا

به گزارش مجله عینک آفتابی، شمار تلفات ویروس کشنده کرونا تا صبح امروز آدینه 11 بهمن به 213 نفر رسیده است.

آمار جدید تلفات ویروس کرونا

به گزارش مجله عینک آفتابی به نقل از ایرنا، روزنامه چاینا مورنینگ پست نوشته است که در کنار کشته شدن 213 نفر تا به امروز، 9356 نفر به ویروس واگیردار کرونا مبتلا شده است.

براساس این گزارش، طی 24 ساعت گذشته، بیش از 1200 مورد جدید بیماری در 17 شهر چین ثبت شده است.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروشند، نمایان شد و هم اکنون، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به 12 کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت نموده است.

این ویروس که از خانواده ویروس کرونا شناخته شده است، دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علائمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تا به امروز 6 نمونه از ویروس کرونا در دنیا کشف شده و با این مورد جدید تعداد آنها به 7 رسیده است. این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد.

در معمولی ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمار جدید تلفات ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار جدید تلفات ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید