وزیر خارجه مصر: داعش در برخی از شهرهای لیبی ظاهر شده است

به گزارش مجله عینک آفتابی، وزیر امور خارجه مصر، خواستار تشکیل دولت توافقی در لیبی شد و گفت که داعش در برخی از مناطق این کشور ظاهر شده است.

وزیر خارجه مصر: داعش در برخی از شهرهای لیبی ظاهر شده است

به گزارش گروه بین الملل مجله عینک آفتابی، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر بدون اینکه نامی از ترکیه ببرد، از اقدامات این کشور در لیبی انتقاد کرد و گفت بازیگری منطقه ای اقدام به انتقال سلاح و مزدور به این کشور کرده است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، شکری که شامگاه چهارشنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل در مورد لیبی سخنرانی می کرد، گفت تحقق ثبات در لیبی در گرو تشکیل دولت انتقالی توافقی و جداسازی شبه نظامیان از گروه های سیاسی است.

او خواستار ایستادن در برابر کشورهایی شد که به دنبال برهم زدن ثبات و امنیت منطقه بوده هستند. وزیر خارجه مصر از جامعه جهانی خواست با خطر گروه های تروریستی در لیبی مقابله کند.

سامح شکری مدعی شد که گروه تروریستی داعش در برخی از شهرهای لیبی دوباره ظاهر شده است. او همچنین گفت که شبه نظامیان در لیبی به دنبال تحقق منافع و مصالح خود آن هم به حساب مردم این کشور هستند.

دولت مصر که از نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر حمایت سیاسی و تسلیحاتی می کند، ماه گذشته از ابتکار عمل خود در رابطه با لیبی رونمایی کرد. قاهره در این طرح، خواستار توقف سریع درگیری ها شد. با این حال طرف مقابل، یعنی دولت وفاق ملی لیبی که بر خلاف نیروهای حفتر دارای مشروعیت سیاسی بین المللی است، آن را رد و بر آزادسازی همه مناطق تحت اشغال لیبی تأکید کرد.

دولت مصر، دولت وفاق ملی را اخوانی و نیروهای حامی آن را تروریست می داند و از قدرت گیری دولتی اسلامی- اخوانی در مرزهای غربی خود نگران است و هشدار داده اگر ترکیه به حمایت های خود از این دولت ادامه دهد و بخواهد خطوط قرمز قاهره رد شود، مستقیماً در لیبی وارد عملی خواهد شد.

به دنبال پیشروی های دولت وفاق ملی و رسیدن نیروهای تحت امر این دولت به کمک ترکیه به شهر سرت در شمال مرکزی و پایگاه هوایی الجفره در جنوب شرقی شهر طرابلس، پایتخت لیبی، مصر این دو نقطه را خط قرمز دانست.

ماه گذشته تصاویری از نیروهای مسلح مصر در لیبی منتشر شد که نشان می داد این نیروها در کنار نیروهای حفتر در حال مقابله و جنگ با نیروهای دولت وفاق ملی هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزیر خارجه مصر: داعش در برخی از شهرهای لیبی ظاهر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه مصر: داعش در برخی از شهرهای لیبی ظاهر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید