مسافران فضایی، سوار کشتی می شوند

به گزارش مجله عینک آفتابی، قرار است در آینده از یک کشتی برای خارج کردن فضانوردان از ایستگاه فضایی بین المللی، استفاده شود.

مسافران فضایی، سوار کشتی می شوند

به گزارش خبرنگار کارشناسان شرکت اسپیس ایکس و ناسا در ادامه آزمایش های خود برای اجرایی شدن پرتاب سرنشین دار کپسول فضایی کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی که قرار است در اواخر سال میلادی امسال یا اوایل سال آینده انجام شود به آزمایش خارج کردن فضانوردان کپسول فضایی و حمل کپسول به همراه فضانوردان به وسیله کشتی نجات پرداختند.

بیشتر فضانوردان پس از بازگشت به زمین، به ویژه اگر مدت زمان طولانی در وضعیت میکروگرانش ایستگاه فضایی بین المللی قرار گرفته باشند دچار دگرگونی های فراوان در وضعیت بدن خود به ویژه حفظ تعادل هستند و تیم های امداد و نجات باید توجه ویژه ای برای خارج کردن فضانوردان از کپسول فضایی داشته باشد.

این آزمایش با استفاده از کشتی ساحلی SpaceO GO Searcher انجام شد. قرار است در آینده از این کشتی برای خارج کردن فضانوردان همراه کپسول فضایی کرو دراگون از ایستگاه فضایی بین المللی استفاده شود.

دو فضانورد آموزش دیده اسپیس ایکس داگ هورلی و باب بنکن، در این آزمایش حضور داشتند و کارشناسان به تمرین چگونگی خروج آنها از کپسول فضایی، انتقال به کشتی نجات و پرواز با چرخ بال برای بازگرداندن آنها به ساحل دریا پرداختند.

فضانوردان در این تمرین با لباس های جدید فضانوردی که به وسیله متخصصان اسپیس ایکس طراحی شده بود، شرکت کردند؛ کارشناسان نیز به بررسی کارایی لباس فضانوردی تازه طراحی شده برای محافظت از سلامت فضانوردان پرداختند.

با وجود موفقیت آمیز بودن تمرین آزمایشی حمل فضانوردان از کپسول به پایگاه فضایی کیپ کاناورال، محققان ناسا اعلام کرده اند به آزمایش های بیشتر بر روی کپسول فضایی کرو دراگون برای پرواز همراه خدمه انسانی نیاز است.

ربات انسان نمای روسی، فضانوردان را همراهی می کند

چندی پیش سیستم هدایت اتوماتیک موتور های کپسول فضایی کرودراگون در یک آزمایش ایستا بر روی زمین، موتور هایش دچار آتش سوزی گسترده شد و کارشناسان بروز برخی نقص های فنی در طراحی را علت اصلی آتش سوزی اعلام کردند.

منبع: techcrunch

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مسافران فضایی، سوار کشتی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران فضایی، سوار کشتی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید