صرف سالانه معادل پنج درصد از فراوری ناخالص ملی کشور به دلیل تخلفات و تصادفات

به گزارش مجله عینک آفتابی، فرمانده پلیس راه کشور از صرف سالانه معادل پنج درصد از فراوری ناخالص ملی کشور به دلیل تخلفات و تصادفات اطلاع داد.

صرف سالانه معادل پنج درصد از فراوری ناخالص ملی کشور به دلیل تخلفات و تصادفات

به گزارش مجله عینک آفتابی، سردار سیدتیمور حسینی در کمیته ایمنی راه های استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: بدون شک هیچ موفقیتی اتفاقی نیست و قطعا در پس تمام دستاوردها نیز برنامه های معین و قوی وجود دارد. استان های ما در کشور در زمینه پیشگیری از وقوع تصادفات به 3 دسته تقسیم می شوند که آمار برخی سینوسی بوده و برخی هم وضعیت بدی دارند و چند سال است که آمار افزایشی دارند، اما قزوین از استان های انگشت شمار است که روند کاهشی را حفظ نموده است.

فرمانده پلیس راه کشور، با اشاره به اینکه در ارائه آمارهای عوامل تصادفات نیز سهم عامل انسانی 93 درصد است، گفت: باید بین جرم و مجازات تناسبی عادلانه وجود داشته باشد، چند جرم داریم که مجازات اعدام دارد و وقتی جرم سبک تر می گردد، مجازات هم سبک است. یک غفلت در تصادفات جاده ای باعث تلفات چندین نفره می گردد؛ در حالی که مجازات سنگینی برای فرد خاطی قائل نمی شویم.

وی با تاکید بر اینکه خودروهای ما باید ایمن باشد، گفت: چراکه به خیلی از عوامل پنهان توجه نداریم و بحث ایمنی و فنی خودرو از جمله این موارد است که در سیستم های ایمنی خودرو به ویژه ترمز مهم است.

حسینی با اشاره به اینکه سهم انسان در وقوع تصادف خیلی بالا است، اما معتقدیم که در حوزه راه و وسیله نقلیه باید به کاهش تصادفات برسیم و روی فکر و فرهنگ افراد کار کنیم، اضافه نمود: این مسئله بسیار طولانی و زمان بر است تا نهادینه گردد.

فرمانده پلیس راه کشور، گفت: ما بازدید میدانی از سطح استان های کشور را آغاز کردیم و از تمام توان مان برای مرتفع کردن مسائل استان ها از جمله استان قزوین که همکاری خوبی دارند نیز استفاده خواهیم کرد.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی تاکید نمود: شهریور که ماه بحرانی در تصادفات است را در پیش داریم و امیدواریم با کمترین خسارات از آن عبور کنیم که در این صورت تا سرانجام سال شرایط مطلوبی ایجاد خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور، گفت: طی برنامه ریزی میان مدت سعی داریم تا تمام اصلاحات مورد احتیاج را انجام دهیم و معتقدیم که تصادف اجتناب ناپذیر نیست و می گردد آن را کنترل کرد و به صفر رساند؛ چراکه تلفات و تخلفات در این حوزه زیبنده کشور نیست.

حسینی توضیح داد: متاسفانه به علت تخلفات و تصادفات در طول سال معادل پنج درصد از فراوری ناخالص ملی کشور را از دست می دهیم که این موضوع مورد غفلت واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صرف سالانه معادل پنج درصد از فراوری ناخالص ملی کشور به دلیل تخلفات و تصادفات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرف سالانه معادل پنج درصد از فراوری ناخالص ملی کشور به دلیل تخلفات و تصادفات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید