صالحی امیری: برای دریافت ویزای آمریکا هم چالش زیادی داشتیم

به گزارش مجله عینک آفتابی، سید رضا صالحی امیری در حاشیه نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون های کمیته ملی المپیک که امروز سه شنبه در محل این کمیته برگزار گردید، گفت: از ابتدای ورود به کمیته ملی المپیک نهادی را تحت عنوان شورای راهبردی شکل دادیم. این نهاد 17 عضو دارد که روسای کمیسیون های کمیته ملی المپیک به حساب می آیند.

صالحی امیری: برای دریافت ویزای آمریکا هم چالش زیادی داشتیم

وی با بیان اینکه کمیسیون ها حکم اتاق فکر کمیته ملی المپیک را دارند، ادامه داد: دیگر دوران تصمیم گیری فردی گذشته و باید از مدیریت جمعی و ظرفیت های دیگران هم استفاده کنیم. در حال حاضر 150 نفر در قالب 17 کمیسیون فعالیت دارند. یکی از کمیسیون های ما روانشناسی است. به هر حال بخشی از چالش های ما در رویدادهای ورزشی این است که ورزشکار دچار شوک می گردد و وجود روانشناس در کنار تیم ها می تواند یاری کند.

صالحی امیری همچنین با اشاره به معطل شدن اعضای تیم ملی والیبال در شیکاگو آمریکا توضیح داد: برای دریافت ویزای اعضای تیم ملی والیبال چالش زیادی داشتیم. از دو هفته پیش درگیر این موضوع بودیم. حتی کمیته ملی المپیک آمریکا و شخص توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و معاونش هم پیگیر این موضوع بودند. باند بی منطقی در آمریکا حاکم است. این باند با تصمیمات نادرست تمام معادلات جهانی را بر هم می زند.

وی با بیان در رابطه با معطل شدن اعضای تیم ملی والیبال روز گذشته جلسه داشتیم، اعلام نمود: طبق گزارش های رسیده این رفتار آمریکایی ها نشان می دهد که آنها بیشتر دنبال اقدام روانی بوده اند اما ما معطل کردن بازیکنان را رسماً به کمیته بین المللی المپیک اعلام کردیم. اگر ما چیزی را رسماً اعلام نمی کنیم دلیل بر این نیست که اقدامی انجام نداده ایم. ما برای ویزا ندادن به تکواندوکاران هم خیلی اعتراض کردیم و سه راه چاره دادن وایلد کارت (سهمیه اعطایی)، برگزاری رویداد مشابه و یا دادن امتیاز را پیشنهاد دادیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی دشمنان زیادی دارد، اظهارداشت: ما اصولی داریم و به آنها وفاداریم. ما در کمیته ملی المپیک، کمیته ای را برای موضوعات خاص در سطوح بین المللی تشکیل دادیم.

وی در خصوص آخرین شرایط اساسنامه کمیته ملی المپیک گفت: فرایند کارشناسی اساسنامه در کمیته ملی المپیک از دوره قبل شروع شده بود. وقتی من آمدم به این فرآیند سرعت دادم. در طی 13 بار رفت و برگشت به کمیته بین المللی المپیک در نهایت تصویب شد و الان هم در نوبت صحن دولت است.

صالحی امیری در خصوص معین تکلیف دبیر کل کمیته ملی المپبک نیز گفت: دبیر کل کمیته ملی المپیک سال جاری معین می گردد. هر زمان به نتیجه برسیم اعلام می کنیم. الان سرپرست دبیرکل داریم و جای نگرانی نیست. روند فعالیت های کمیته به صورت جدی دنبال می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صالحی امیری: برای دریافت ویزای آمریکا هم چالش زیادی داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: برای دریافت ویزای آمریکا هم چالش زیادی داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید