زیبایی کم نظیر پارک جنگلی اگمونت و کوه آتشفشانی فعالش

به گزارش مجله عینک آفتابی، طبیعت با دیدنی های حیرت انگیزش همواره ما را شگفت زده می نماید. کوه های آتشفشانی هم یکی از این اعجایب طبیعت است که پیدایش آن حاصل فوران مواد مذاب و انباشته شدن مواد است. زمانی که فشار گازها و سنگ های مذاب در هسته زمین بسیار بالامی رود، فوران اتفاق می افتد. در ادامه یکی از زیباترین آتشفشان ها را مرور می کنیم.

زیبایی کم نظیر پارک جنگلی اگمونت و کوه آتشفشانی فعالش

کوه تاراناکی که به عنوان کوه اگمونت هم شناخته می گردد، در سواحل غربی از جزیره نیوزیلند واقع شده است و گفته می گردد یکی از متقارن ترین آتشفشان های مخروطی در دنیا است.(یکی دیگر از نامزدها آتشفشان Mayon) است. آتشفشان 120،000 سال پیش به دنیا آمد و در سال 1775 آخرین فوران خود را انجام داد، ولی جالبی آن اینجاست که این آتشفشان هنوز فعال است. آتشفشان شناسان توافق دارند که تاراناکی تنها نهفته، منتظر و مقیم این زمان است.

آتشفشان در مرکز نزدیک به دایره پارک ملی اگمونت واقع شده است . در تصاویر ماهواره ای که از ارتفاع بالا گرفته شده است به نظر می رسد مرزی بصورت دایره سبز پررنگ وجود دارد که به دلیل تفاوت در پوشش گیاهی بین داخل و خارج از پارک ایجاد شده است. سایه تیره نشان دهنده جنگل های بومی است، در حالی که مناطق سبزکم رنگ نشان دهنده علفزارهایی است که تا انتهای مرز دایره پارک کشیده شده است. بسیاری از جنگل های دشت نیوزیلند برای کشاورزی آماده شده است، و تنها قسمت کوچکی از زمین های تکه تکه شده جنگل های بومی از درختان قدیمی تشکیل شده اند. دایره پارک ملی اگمونت حدود 19 کیلومتر کشیده شده است.

منبع: الی گشت

به "زیبایی کم نظیر پارک جنگلی اگمونت و کوه آتشفشانی فعالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی کم نظیر پارک جنگلی اگمونت و کوه آتشفشانی فعالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید